Kycklingfärs

Har precis ätit middag. Mätt i magen och snart dags för en lång powernap. Skön eftermiddag. När jag gick i skolan sov jag middag varenda dag. Tänk vad skönt att kunna somna så lätt. Inte riktigt som i dagsläget med andra ord. Ofta när jag ska ta en tupplur på dagen så hinner jag inte somna förens väckarklockan ringer. 
 
Hur blev det med kycklingfärsen? Det blev en kanonmåltid. Förbannat lös färs må jag säga. Och lite svårfångad på bild, men annars så. Smakade finfint. 
 
Omgång nummer 1.
 
Kycklingfärssås (haha, låter fortfarande fult). Låt oss säga kycklingfärsgryta istället, med pasta. Lite gott med nya smaker till pastan istället för den hederliga köttfärssåsen. 
Återigen. Fy vad jag är dålig på att uppskatta mängd på mat. Är det någon som vill komma på buffé, så säg till. Varje gång jag kokar jag för mycket pasta. Och varje gång säger jag till mig själv att ta mindre nästa gång. Men på något jävla vänster blir ändå för mycket – varje gång igen. 
 
Vad brukar ni göra med er kycklingfärs? 


Kommentarer
Hanna

Men det är bra, kokar alltid för mycket med flit. Det som blir kvara sparar jag i en burk i klen som jag kan ha till nästa gång. Är det för lite då kokar jag mer, så har man kanske 1½ + 1½ = 3! :D


SV: Men då måste du dela med dig av receptet, för det såg så jäkla göttigt ut!

2013-03-22 @ 16:05:45
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Viccy

Efter det som du sa tidigare, så förstår jag inte varför du inte tar större portioner? Varför tar du inte så mycket som du ska ha i första omgången, vad skrämmer dig? :/

2013-03-22 @ 17:22:32
URL: http://springaren.blogg.se
Anonym

Hej sötnos. Hoppas att du, för ditt eget bästa, ser att det där är en ALLDELES för liten portion. Pastamängden ser tyvärr ut att bara vara cirka en fjärdedel av vad som är normalt. Kom inte med några bortförklaringar nu, kämpa! :)

2013-03-22 @ 17:27:52
camilla

Jag brukar steka kycklingfärs tillsammans med wookgrönsaker som sedan äts med ris och sweetchilli sås..huur gott som helst :)

Svar: Åh, det lät toppen!! :)
Cecilia

2013-03-22 @ 20:01:57
elin

ett tips är att börja använda detta: http://www.maltidsmattet.se/ fram tills du lärt dig och förstått vad en riktig normalportion är. Du vill ju upp i vikt skriver du, varför tvekar du? Ju längre du tvekar desto längre kommer du vara sjuk tyvärr.

2013-03-23 @ 09:32:21
matilda

om du tar en sån liten portion och så mycket grönsaker, finns det ingen risk att du blir mätt på grönsakerna att nästa portion blir mindre? :( förlåt men det är otroligt lite mat, och jag hoppas verkligen att du äter MYCKET mer. ett tips som gör det lättare (som du säkert vet redan, men ändå): lägg på en fullstor portion på en gång och ta grönsakerna sist. det såg väldigt gott ut iallafall!!! :)

2013-03-23 @ 09:49:40
Sara

Blir lite nyfiken, köper du kycklingfärs eller gör du den själv? Ibland maler jag kycklingfiléer, brukar att bli rätt så bra.
Vill inte vara negativ, men jag håller med tidigare, ser ut som jättelite pasta på din tallrik. En portion passa är 100g (okokt) pasta. Om du är osäker, väg ett tag i början. Till du får rätt proportioner.
Kramar och tack för din kommentar

2013-03-23 @ 10:44:26
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0