Kyssar

Kisses. Det tycker vi om. Magnum. Det tycker vi ännu mer om.
Har ni smakat någon av Magnums nyheter än tro? Älskar nyheter och brukar vara snabb med att prova. Men än så länge har det inte blivit något glasspremiär. Känns lite för kallt för det, tyvärr. 
 
När det kommer till glass så är jag lite extra knäsvag för choklad. Helst ska det vara choklad lager på lager – då är jag nöjd. En storfavorit (förutom Mayan Mystica) har alltid vart Magnum Double. 
Om det är något jag verkligen ogillar när det kommer till glass så är det jordgubb. Det är nog det sista jag väljer. Konstigt, för när det kommer till bär så är det något av det första jag väljer. Tycker mest jordgubbsglass smakar konstgjort. 
 
 
Har siktat in mig på kyss nummer 1 och 4. Fast för att kunna dömma måste man nog plöja sig igenom allihopa. Vad föredrar ni för glassmaker?
Och om ni vill veta något skamligt så har jag aldrig smakat på en enda B&J-glass i hela mitt liv. (Om man inte bortser från en tugga i sjätte klass, typ). Jag vet, riktigt dåligt. 
 
Ska prova på hemmagjord glass snart. En sådan där variant med banan, avokado, kakao osv. Gott som mellis. Eller så köper man en hederlig jäkla Magnum till mellis istället. Lät lite enklare. 
 
Kram


Kommentarer
Hanna

haha synd, skulle ju just tipsa om den underbara "magnum white" ;)


SV: Jag som funderade på vad man kan äta till torsk utan att panera eller koka och äta med äggsås. Nu har jag ju bästa variationen till fisk! :D

2013-03-19 @ 18:33:52
URL: http://trytobehappy.blogg.se
beayourdreams.blogg.se

De nya magnumsmakerna alltså! Måste nog hålla med dig om att 1an och 4an låter mest lockande :o Även fast de andra ser urgoda ut också!

De var så längesen jag åt glass att ja, jag vet inte vad ja skulle välja i nuläget. Just nu kör jag ju laktosfritt så svårt att äta en glass överhuvudtaget.. Haha! Saknar magnum white bland annat.. Vet att jag tycker om magnum strawberry white ;) Men choklad över lag är så gott! Men jag är en sucker för sandwich, haha! Älskade citron cornetton som fanns förut! Sen magnum mandel på strut.. Om jag äter kulglass brukar det alltid bli en blåbär i alla fall, älskar blåbärsglassen! Dulce de leche är ju god den med.. Polka.. Melon.. Åh finns så mycket gott! Nu blev det mycket glass-snack! :P
Sv:
Tack <3

2013-03-19 @ 19:12:00
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Hanna

SV: Precis, smakar säkert alldeles underbart med tomater och kokta morosslantar till! :D

2013-03-19 @ 19:25:34
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Mia Olsen

KÖP DIG EN JÄVLA MAGNUM FÖR FAN CISSI! TANKARNA KAN DRA ÅT SKOGEN!

Själv har jag alltid hatat Magnum, fråga mig inte varför. Tycker dem är på tok för gräddiga/äckliga och tråkiga.

Min favorit är helt klart Carte Do'r Texas Pecan!
Vanilj glass + kola sås + kanderade pecanötter KAN ALDRIG SLÅ FEL!
Finns inget godare än kola glass! :D

2013-03-19 @ 20:11:57
URL: http://marslammet.blogg.se
Genus

Hemmagjord glass är riktigt lyxmellis! Jag älskar en sådan man gör på kondenserad mjölk, bananer och jordnötter! Men magnum har man väl inget emot heller...

2013-03-19 @ 20:22:02
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
sanna

jag har redan lyxat till det med första glassen på lääänge - blev 2a kyssen, smaaaarigt och inte alls farligare än ett vanligt mellanmål när jag tänker efter ;)

Svar: Åh, lyxigt! Nej eller hur. Till sommaren ska jag se till mellanmålen byts ut till glass var och varannan dag :)
Cecilia

2013-03-19 @ 21:30:28
Viccy

Verkar goda! Själv föredrar jag nog klassikerna ändå som cornetto, magnum classic o.s.v. Tråk är jag! ;)

2013-03-19 @ 22:03:51
URL: http://springaren.blogg.se
Julia

Jag älskar bananglass! Och polka-, blåbär- och cheesecakesmak gillar jag också... Ja, jag gillar typ all glass haha! :)

2013-03-19 @ 22:10:36
URL: http://helavagentillbaka.blogg.se
Elin

Åh glass! Jag är tyvärr lite skeptisk till de nya magnumglassarna! Men favoritglass, jag gillar det mesta förutom jordgubbsglass (har svårt för jordgubbssmak i det mesta, förutom riktiga gubbar såklart) och chokladglass. Har även svårt för B&J, tycker de är för söta! Jag ser fram emot solero exotic som gör comeback hos gb detta året!! Sen ja, jag kan fortsätta i evigheter när det pratas om glass! Haha ;) yoghurtglass är en stor favorit hos mig oxå!!

Svar: Då är vi två där kring jordgubbsmaken. Urk. Samma med vaniljsmak tycker jag.
Åh, jag ser också fram emot soleron! Tycker de är så förbannat goda :D Jag har nästan aldrig smakat på yoghurtglass.
Tacka vet jag en kulglass i stort rån fyllt med saltlakrits.. haha .

(Nu verkar jag vara hungrig...dags för frukost. ;) )
Cecilia

2013-03-19 @ 22:17:53
Sandra

Sv: Du har rätt :) mat som mat, och blodpudding innehåller ju massa bra ämnen!

2013-03-20 @ 07:58:06
URL: http://www.attvaljalivet.blogg.se
Emma

Hej.

Visst har du haft svettningar på nätterna? Vet du isf vad detta beror på? Jag har själv samma problem så vore tacksam för svar!

Svar: Hej! :)Det stämmer. Det kan bero på många olika saker. Kroppen kommer igång igen. Se det som någon positivt! :)
Cecilia

2013-03-20 @ 09:42:22
Sanna

Trodde jag var ensam om att aldrig ha ätit Ben & jerry! Haha! Dock föll jag för grupptrycket för någon vecka sedan och köpte mej en half baked and oh my :D Förstår hysterin runt glassen, den är gudomlig!

Nr 4 tycker jag lockar mest :)

Svar: Haha, och jag trodde att JAG var ensam ;) Ojdå.. då kanske jag också ska prova på snart :)
Cecilia

2013-03-21 @ 16:13:30
Mikis

Jag har smakat 2an, Loving Kiss. Den var okej men inte jättegod, konstiga tranbärsbitar i :( Siktar in mig jättemycket på fyran och femman!!! Älskar vit choklad <3 Fast den vita lanseras inte förrän den 22 juli och den mörka chokladiga inte förrän i maj :<

2013-03-21 @ 18:03:26
URL: http://mikis.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0