Om en liten skål.

Det ultimata djupet, perfekta storleken, sådär perfekt rundning på botten och framför allt – den snyggaste designen. Inbillning eller ej men yoghurten smakar faktiskt mycket bättre i favoritskålen
Många säger att det är en "ätstörd" tvångstanke att alltid behöva äta ur samma skål, med samma sked – varenda eviga dag. Men samtidigt; vad spelar det för roll? Vill jag äta ur min favoritskål så ska jag väl få göra det också? Det är ju inte det jag inte kan äta ur en annan.
 
Har samlat på mig många skålar genom åren i hopp om att kunna variera mig lite. Men ändå slutar det med jag äter ur samma skål både morgon och kväll, dag ut och dag in. Tur att jag har köpt på mig så jag har några stycken, så jag slipper diska stup i kvarten menar jag..
 
Den magiska skålen.
 
Den perfekta skålen kräver den perfekta skeden. Införskaffade mig en sådan idag, från Rice. Älskar deras färgglada saker. Rosa, lång och blommig. (Skeden alltså). 
Nu kan inte frukost och kvällis bli annat än sådär megagott. Fast frågan är; Kan min frukost verkligen smaka något annat än megagott? Don´t think so. Men nu är det i allafall riskfritt.
 
Har ni också speciella skålar/skedar/tallrikar ni vill äta ur? 
 


Kommentarer
cicci

Nej, eller jag har nog aldrig tänkt så mycket på vad jag äter sakerna i. På morgonarna är jag så trött att jag halvsovandes häller i yoghurten, då tar jag en skål som är diskad, eller som pappa ställt fram. På eftermiddagarna har jag oftast massvis av plugg och då blir det ofta skål flngor o fil mellan varven. Ofta sköljer jag bara ur frukostskålen som jag glömt ställa undan, lite lat ibland..;)
Lite tråkigt kanske, men det är ganska skönt ändå, att inte ha ännu en sak att fundera på:)

2013-03-25 @ 20:55:53
Jen

Snodde åt mig en halv på Ica kvantum med lite grädde och sylt. Gratis är gott ;) hur har det gått sen din panikattack? <3

2013-03-25 @ 21:50:31
URL: http://thejen.blogg.se
Elin

Äntligen någon som förstår detta med att skålen är sååååå viktig! Min gröt måste vara i rätt skål på morgonen, så det gäller att hålla koll på den så att den inte försvinner bort! ;)

Svar: Haha. Visst smakar frukosten bättre i den rätta skålen ? Skönt att någon håller med!!
Cecilia

2013-03-25 @ 22:02:31
Hanna

Jag hade. Det var asskönt att sluta faktiskt. Att inte diska skålfanskapet trettio gånger om dagen=p Sen har jag fortfarande skålar och koppar jag gillar mer såklart.

Japp fusket var våffeljärnet och att vi började lite sent men det är ju tanken som räknas och vi försöker ju ha så mycket släckt som det bara går hemma i vanliga fall.

Senapssill var inte helt fel men rökt lax var bättre. Belgisk våffla har ätits och det är inte dumt. SÅklart du vågar. Fundera inte för mycket bara då blir det lätt överanalyserat och större än vad det faktiskt är. Egentlgien är det ju bara gott=)

2013-03-25 @ 23:36:03
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
Viccy

Har också en sån skål! Viktigast är den på morgonen av någon anledning och är den inte ren så brukar jag diska den för hand, haha! :)

2013-03-26 @ 09:34:43
URL: http://springaren.blogg.se
Elin

Såklart den smakar bättre!! Skålen ingår i morgonrutinen :)

2013-03-26 @ 11:20:52
J

Härligt tjejen! Fortsätt så <3

2013-03-26 @ 12:37:43
URL: http://thejen.blogg.se

Har oxå en speciell skål för mina ihop blandingar, gröt, mm :)

Svar: Så det ska vara! ;)
Cecilia

2013-03-26 @ 12:47:06
Mikis

Har en speciell liten sked som jag jämt äter med... Skulle vara otänkbart att inte ha den skeden. Det känns lite tokigt faktiskt :o

2013-03-26 @ 16:32:40
URL: http://mikis.webblogg.se
Anna

Vi har två sorters djupa tallrikar, typ samma storlek, men olika form och design, och de passar liksom för olika saker:) Vissa saker passar helt enkelt bättre att äta i den ena sorten!

Svar: Har okcås olika skålar till olika saker! :) Det verkar vara många som behöver sina speciella skålar för att maten ska smaka bra ;)
Cecilia

2013-03-26 @ 17:51:31
Anonym

Jag har oxå speciella skålar och skedar!! Skedarna är nästan viktigast :) olika för om det är yoghurt eller gröt, sen speciellt glas, tallrik och bricka plus speciella bestick med ett visst mönster, sen alltid en servett och äta maten i en speciell ordning.. Oj vad det lät tokigt när man skrev ut det här... Men det är ju godast och som en liten trygghet att ha "sina egna" skålar etc. :)

2013-03-26 @ 20:28:05
Anonym

Jag är visst inte ensam om det här heller haha. Viktigt med de rätta skålarna, skedarna mm:).

2013-03-27 @ 16:42:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0