Stekt Firre

Lagade blodpudding här hemma för första gången på evigheter igår. Man får passa på när blodpuddings-hatarna inte är hemma. Själv tycker jag att det är riktigt gott. Dock tycker jag inte om de där potatisbullarna man ofta blev serverad till i skolan. Så de uteblev. Blodpudding ser kanske inte så värst lockande ut, men gott är det allt.
"Men blodpudding är väl ingen rejäl middag innan du ska till jobbet?", fick jag höra. Men då sa jag emot. Blodpudding, keso, lingonsylt, rivna morötter och vitkål ser jag faktiskt som en rätt bra måltid. Tänk så olika åsikter man kan ha. Eller rätta mig om jag har fel, för visst är det en fulländad måltid? 
 
Idag var jag sugen på något mer färgrikt till lunch. Och att planera vad man ska äta sisådär tio minuter innan ser jag som ett stort framsteg för mig. Har tidigare planerat timmar, dagar och ibland veckor innan. Nu är det skönt att endast kunna öppna kyl och frys och ta vad som finns helt enkelt. 
 
 
Bra mycket mer färgstarkt än en bit blodpudding i allafall?! Brukar i vanliga fall tillaga min torsk i ugnen. Men jag tycker den kan bli rätt smaklös då. Så idag stekte jag den istället och det blev genast mycket bättre. Stekte den med fiskkryddor, peppar och en sablans massa limesaft. (Tips!). Åt med limesås, morötter/sötpotatis, spenat och massa gott. 
 
Fint som snus. Vad åt ni till lunch idag? 


Kommentarer
Rosanna

Jättefin måltid! Men jag hoppas du är medveten om hur otroligt lite energi den innehåller? Inga kolhydrater och inget fett. Säger det inte för att vara elak, utan av ren omtanke! Om jag skulle åka och jobba med det där i magen hade jag svimmat efter en timme!

Svar: Tack ! :) Men vitt jag vet så är sötpotatis kolhydrater ? :)
Cecilia

2013-03-20 @ 11:22:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0