Vilseledande namn – Lunch

Det varken smakar eller är en potatis, ändå heter det sötpotatis? Vilseledande. Nog för att jag är helt frälst i vanlig potatis men jag måste nog ändå säga att sötpotatisen tar priset. Iallafall när den är tillagad i ugn. 
Gjorde en helt fantastiskt god måltid till mig och min syster. Vevade ihop tonfisk, sötpotatis och en übergod kall sås
Sötpotatis är både sött och gott. Tror det hade passat bra tillsammans med morötter, gurka och dipp till filmmyset. Eller helt enkelt till en vanlig onsdagsmåltid, som idag. (För ja, det är onsdag.. jag var lite förvirrad förut). Haha. Gott med lite vardagslyx mitt i veckan. 
 
 
Blir hungrig igen av att se dessa foton ju. Ska blanda sötpotatis, morötter och pumpa nästa gång. Samma färg åtminstånde, så det ska nog passa fint ihop. Gott, mätt och belåten!
Nu ska jag bege mig mot Borås för att gå på mässa. Har för övrigt dragit på mig feber – igen. Fattar inte vad som händer med min stackars kropp. Så fort jag får en ledig dag så smäller det till. Nog för att det inte är vidare mycket feber, men tillräckligt för att känna sig ynklig. Huh.
 
Vad har ni ätit idag? Matlåda? I skolan? Hemma? 
 
 
 


Kommentarer

borås... å kunde vi träffats :(

Svar: Typiskt va :(
Cecilia

2013-03-13 @ 17:27:12
emma

Åh SÖTPOTATIS är sååååå gott!!!
Men fina fina du, det där är en jätteliten portion för att vara lunch. Jag vill inte vara en sådan där tråkig pekpinnesmänniska, men jag hoppas du åt något mer!
Krya på dig,
och stora kramar!

2013-03-13 @ 18:46:43
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Sara

Sötpotatis är något av det bästa jag vet! Är så otroligt gott!
Tror nog att du har haft lite för mycket att göra på sista tidn och att din kropp reagerar på det med feber, vila och ta det lugnt.
Kramar

2013-03-13 @ 20:33:31
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0