8 Maj – Godmorgon.

Godmorgon!
 
Öppnar på jobbet idag. Tidigare har mina morgnar här hemma vart heliga. Men jag har insett att det inte är morgnarna i sig som vart heliga utan tvånget och rutinerna jag har för mig den tiden på dagen. Jag har velat starta på mitt sätt med rätt saker på rätt tidpunkt, annars har hela dagen vart mer eller mindre förstörd. (Har jag trott..)
Men är det något jag verkligen lyckades bryta när jag var iväg på resan så var det just det. Tiderna, mönstret, rutinerna..på just morgonen. Känns skönt.
 
Så nu mer uppskattar jag tidiga morgnar. Tänka sig. Allt är nog en vanesak. Skönt att ha en hel kväll framför sig istället. Men av någon anledning har jag mest haft just kvällar. Men nu uppskattar jag variationen. 
 
Dagens färgglada, goda, fina, braiga, mättande frukost.
 
Frukost på hemmaplan och medtagna mellis. Och sedan slutar jag (förhoppningsvis) i lagom tid för att kunna äta lunch på antingen stan eller hemma. Och om inte.. ja då får jag lösa det på jobbet. Flexibel så gott det går. Försöker åtminstånde. 
 
Får se om jag åker till sommarstugan i dag eller ej. Bestämmer mig efter jobbet. 
Så länge – Ha en fin dag kära vänner. Kram, puss & kärlek.


Kommentarer
Rebecca

MUMS! Ma vad är det för bröd som sticker upp under tomaten? Ser gott ut!

2013-05-13 @ 09:29:39
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0