Andar, finns ni?

Dagens Horoskop.
 
Mål som du strävat mot under en lång tid är nu inom räckhåll för dig.
Du känner dig stärkt av den uppmuntran du får från alla, och det får dig att ta de där sista, viktiga stegen.
Stå med båda fötterna på jorden och eftersträva konsekvent dina mål så kommer din strävan bära frukt. 
 
"Jobbet ska ändå göras". Och visst är det så. Det spelar ingen roll när, var och hur. Det-ska-ändå-utföras. Lika bra att kämpa på för fulla muggar här hemma, så gott jag bara kan, för att underlätta den tid jag väntar. Visst, jag behöver en piska i ryggen. Men piskan kommer att smärta mindre, ju mer jag piskar mig själv – här hemma. 
 
Är fortfarande rädd för att behöva släppa på all kontroll snart. Jag har sagt det förr; Men här hemma känner jag mig rätt okej. Jag lever, äter och har det rätt bra. Jag antar dock att jag kommer få allt svart på vitt snart. Kommer verkligen inse vilka svårigheter jag har, som jag inte riktigt kan inse här hemma när det är jag som väljer. 
Här kan jag tacka nej och här kan jag göra val. Men när jag inte kan tacka nej.. ja, är jag verkligen så klar i tankarna då som jag faktiskt trott?
 
Nej, och det är väl därför jag bett om hjälp..
 
 
"Uthållighet är en av de tuffaste diciplinerna, men det är den som håller ut som får en slutgiltliga vinsten"


Kommentarer
Sandra

du kommer att klara dig fint Cecilia. I början är det jätte svårt att släppa kontrollen, men det går & du kommer känna dig så mycket friare :)

Många använder sig av det istället för typ vanligt "farligt" mjöl om du förstår vad jag menar. Jag dricker det med mjölk eller så blandar jag det i yoghurten det blir mums + lite extra för kropp & själ!

2013-05-08 @ 16:53:02
URL: http://www.saaka.blogg.se
Anonym

Är det anorexi du har?
Hur länge har du varit sjuk?

Svar: Läs i mitt arkiv så ska du nog finna svar! :) Vart dålig till och från under många år.
Cecilia

2013-05-08 @ 17:04:10
J

Det kommer bara bli bättre! Du kommer bli mycket friare. Maten har jag upplevt är enkel bit när man väl får hjälp. Så no worries (lätt sagt nu men du kommer fatta när din skalle får mer näring det kommer ge dig klarare friare tankar).

Gör pudding :)

2013-05-08 @ 20:16:36
URL: http://thejen.blogg.se
helene

Det är starkt gjort att du tillåter dig själv att få hjälp, någon som blandar sig i. Bra gjort! :) Kram

2013-05-09 @ 21:12:24
URL: http://helenesoderberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0