Dags att släppa taget.

Snyft snyft. 
Men inte hänga läpp, det är för min skull detta. 
Man tror att man går runt och gör rätt om dagarna. Jag har fått andras förtroende och framförallt mitt för troende. Tiden har gått och det har hänt mycket. Jag är inte alls samma person nu som jag var för ett årsedan. Men samtidigt är jag inte den personen nu som jag faktiskt hade kunnat vara. 
Jag har inte lurat mig själv. Det vore så fel att säga. Jag kämpar för guds skull. Det gör jag. Men att bära allt detta ansvar på sina egna axlar är tungt. Så jag förbannar inte mig själv. Istället lyfter jag upp mig själv för de framsteg jag lyckats göra på egen hand.
 
..men så kom droppen. 
 
 
Jag vill vara den personen jag hade kunnat vara nu och som jag kommer att bli. Och jag har insett att jag inte kommer lyckas klättra dit på egen hand, tyvärr. Har försökt länge nog nu. 
Flera samtal ringda och nu väntar jag bara på besked. Besked om hur, när och var. Jag är redo att tappa all kontroll för en stund (dagar, veckor, månader...?). För att sedan stå på egna ben – fullt ut. 
Jag har litat på mig själv. Men nu är det dags att lita på andra. 
 
Hujeda mig. Rädd, ledsen, glad, förväntansfull, förvirrad, kluven... Nu vill jag bara få veta
 
Och vet ni. Det blir bra – det blir det alltid


Kommentarer
Anonym

Styrkekramar till dig!!

Svar: Kram!
Cecilia

2013-05-06 @ 18:22:38
Anonym

Moget och modigt beslut av dig. Jag tror på dig och håller verkligen med dig om att det kommer bli bra. Du är värd att må så bra som möjligt! Kram

Svar: Tack. Och såklart det kommer bli bra. Tillslut blir allt bra. Kram!
Cecilia

2013-05-06 @ 18:29:21
Lova

Hej Cecilia!
Det är med en klump i magen jag skriver detta, ÄS fick just en käftsmäll från ditt mod för det påminner mig om att jag också måste vara modig (lät kanske klychigt men det är sant). Jag har ett ultimatum på mig till om en månad, då ska jag väga X kg och om jag inte gör det så gäller också totalt förlorad kontroll i dagar, veckor eller kanske månader. Och jag är också skiträdd, förvirrad, motiverad, redo(?). Det är som du skriver, man vill vill vill och kämpar uta hundan men det är så så svårt. Hade jag bott i samma stad hade jag velat göra det med dig, för att inte vara ensam typ "ska vi göra det tillsammans" någon som hoppar med en liksom...Jag väntar på den dagen jag också ska bestämma mig PÅ RIKTIGT.

Jag tycker du är modig, och även om det inte räcker så tycker jag att det märks att du gjort framsteg och det ska du verkligen ta till dig! Kram

Svar: DU KAN. Jag om någon har dragit lärdom av att det är dumt att dra ut på det. Förr eller senare måste jobbet bli gjort. Du fixar det. Vi får ha kontakt härigenom istället. Skriv så mycket du vill!!

Kram.
Cecilia

2013-05-06 @ 19:36:16
A

Fan vad bra. Du kommer inte ångra dig! Kämpa på och blicka framåt :)

Svar: Känns förvirrande – men bra! :) Tror att detta är det rätta.
Cecilia

2013-05-06 @ 20:05:22
jen

får man säga äntligen utan att det tas fel <3

2013-05-06 @ 20:34:33
URL: http://thejen.blogg.se
Mia Olsen

Vad som än händer... STÅ UT. KÄMPA! Ge aldrig upp fina lilla vackra du!
Du klarar det här! Det gör du!

Styrke kramar!

2013-05-06 @ 21:03:41
URL: http://marslammet.blogg.se
Caroline

Du fick precis mig att inse att nu fan ste jag sparka ÄS i magen och lämna den bakom mig. Du är så stark och modig, och jag önskar jag själv kunde fatta ett sådant här beslut. Dessvärre har jag för mycket att förlora, som gör att jag nu istället lägger i 3 extra växlar för att jag nu ska kunna göra det här själv.
Men du är grym, en riktig kämpe och inspirationskälla!!
Alla styrkekramar till dig!

2013-05-06 @ 21:18:28
ljudetavregn.blogg.se

Du är stark och du kommer att klara detta!!!
Får man fråga vad det är för hjälp du kommer få? Vilken behandling?
Massor av styrkekramar till dig fina!!

Svar: Jag är inte hundra än. Får veta i dagarna!Kram!!
Cecilia

2013-05-06 @ 22:09:23
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
Daniella

Fick en sådan stor klump i magen nu, samtidigt som jag blir glad för din skull. Att du insett att man inte fixar allt på egen hand! Se detta som att dra bort ett plåster: hällre snabbt och att det gör jävligt ont en sekund än att dra ut på allting mycket längre!

Kram kram kram

Svar: Det var lite så jag kände. Lika bra att gå all in med en gång. Så det går över lite snabbre.. Detta blir bra. Kram!
Cecilia

2013-05-06 @ 23:13:37
ungefaer.blogg.se

Åhhh vad du är stark!
För de där samtalen är obehagliga, men åh! Jag minns verkligen det där. och det blev så jäkla bra i slutändan, knappt ett år senare! Det var alldeles för tungt för mig att kämpa ensam, det gick framåt men i sniiiiigeltakt. Kom ihåg: det är svårare att leva ensam med frustrationen än att få hjälp och öppna upp sig om ångesten!
Stora styrkekramar <3

2013-05-07 @ 08:58:11
URL: http://ungefaer.blogg.se/
Anonym

Bra val. Man kan behöva någon/några som öppnar ens ögon, som ser det man inte själv vill eller förmår att se. Man vill ju (förhoppningsvis) sitt eget bästa och kanske är bergsäker på att man gör rätt. Men det kan bli fel ändå, eller man kanske inte når ända fram. Det kommer gå bra! Kram

2013-05-07 @ 14:15:28
ljudetavregn.blogg.se

Sv; okej! Hoppas du får veta snart :) du får gärna berätta vad i hamnar sedan, tänkte du bor väl i Alingsås? Så kanske är det samma klinik som jag går på, du sökt till.

Kram!

Svar: Absolut! :) Ska säga så fort jag vet. Ja, jag bor i alingsås. :) Går du på kliniken som finns här? Kram.
Cecilia

2013-05-07 @ 16:13:31
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
ljudetavregn.blogg.se

sv; ja precis, på Mando :)

Svar: Okaj :) Du tycker det är bra?
Cecilia

2013-05-07 @ 19:23:36
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
A

Tycker du gör helt rätt i det! Bra beslut och jag vet att det kommer bli bra för dig. Du är stark, kreativ och målmedveten. Du kommer fixa det! Jag håller alla tummar för dig! Kram <3

Svar: Tusen tack. Detta känns faktiskt som det enda rätta. Kram!<3
Cecilia

2013-05-08 @ 11:18:00
ljudetavregn.blogg.se

sv; jo men det tycker jag :) är det dit du sökt?

Svar: Nej, faktiskt inte! Läste artikeln i tidningen om hur många som stod i kö.. suck!
Cecilia

2013-05-08 @ 22:54:54
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
S

svar: Ja, det är nog ganska lång kö tyvärr :/ men hoppas det du sökt är bra och kan hjälpa dig! :)

kram

2013-05-09 @ 19:15:24
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0