En skål gröt.

Att vakna tidigt och inse att man har en hel ledig dag att ägna åt precis vad-man-vill... Just sayiN. Fast ibland kan sådana dagar göra mig aningen rastlös. Men idag kunde jag inte annat än att uppskatta
Började med att dona i köket. Och att jag nu ska dela med mig av mitt bästa grötrecept kunde man inte tro för ett tag sedan. 
 
Jag gör min gröt på havre och quinoa. Brukar även koka min gröt i micron då jag tycker att konsistensen blir bättre då. Som en kaka. (Om man kör den riktigt länge..). In i någon minut. Ta ut, veva ner kakao, ägg/äggvita och mer salt och sedan in i micron igen. I den här gröten hade jag även i någon matsked kaffe
Ta ut och blanda ner en klick kvarg/yoghurt. Toppa med samma sak. Plus en massa choklad och blåbär. Istället för yoghurt på gröten så är mandelmjölk dögott. Efter humör! 
 
En skål med en gnutta kärlek.

Regn idag. Perfekt dag för att plöja serier. Men först ska jag till stan och förbi låtsatssolen på gymmet. Ska åka och köpa lunch också. Nudlar med skinksås stod tydligen på menyn idag. 
Hoppas ni får en fin dag. Kram från mig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0