Fjortonde Maj

Fjortonde Maj. 
Tänker tillbaka kort som långt.
Ett år går fort. På ett år händer det mycket. Det har hänt mycket.
 
Tänker framåt – kort som långt.
Ett år kommer gå fort. Och om ett år (ska jag tamigtusan) sitta här stolt som tuppen.

Godmorgon
.
Får man leka pensionär och fråga vart vårat sommarväder tagit vägen? Dock ryktas det om tjugofemgraderochsol i helgen. Och då ska det premiärgrillas med vännerna! 
Men så länge det blåser och regnar så sysslar jag mest med ingenting. Nåja, lite nytta hinner jag med. Ska göra lite ärenden på stan, åka förbi jobbet en sväng och göra långkok här hemma. (Om jag orkar). Eller vadå orkar? Sådant sköter sig ju självt. Kommer sluta med makaroner och köttfärssås, promise. 
 
Godmorgon tisdag. 
 
Hur jag vill ha mina mackor?
Genomfrusna, direkt från frysen eller rostade och halvt brända. Beror på macksort. För knäckebröd får faktiskt hålla sig rätt neutralt medans köpebröd ska vara djupfruset. Knasigt? Kanske det. 
 
Önskar er en fin Tisdag mina vänner. 
Kram & Puss. 
 
 


Kommentarer
deniiise :)

Haha, jag vet hur är det är! Man kan inte bara berätta lite, man måste berätta ALLT!
Men tusen tack för alla tips! Får se hur mitt kommande år ser ut men om det blir en resa så står Kina väldigt väldigt högt upp på listan! :)

2013-05-14 @ 09:34:47
URL: http://flikkand.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0