Flingsnack.

Flingor. 
Bara ordet får mig nostalgisk. Nog för att det oftast äts müsli här hemma nu (säger du det?) men under årens gång har jag nog plöjt igenom varenda flingsort. Det finns en djungel av sorter i butikerna. Men om det väl blir flingor nu för tiden så brukar jag föredra hårda, krispiga med tuggmotstånd. Även osockrade! 
 
När jag var mindre så föredrog jag motsatsen. Då skulle det vara degiga flingor som hade legat och gottat sig i mjölken så länge som möjligt. Sockriga skulle de vara också. Helst med chokladöverdrag. Fast jag måste nog erkänna att jag fortfarande inte tröttnat på den där heliga kombon; Iskall filmjölk och ett lass hederliga cornflakes! Ganska svårslaget, trots allt. 
 
 
 
Provade en ny smak av Paulúns granola. Hasselnötter och dadlar! Riktigt god. Bättre än hallon och kakao. Tycker om när man ser stora bitar av just nötter osv. (Och så är de ju så förbannat goda att sitta och pilla ut...) När halva paketet fortfarande är kvar så brukar de där bitarna vara puts väck. Förstår inte hur det kommer sig.. haha. Får väl hacka ner en ny omgång nötter helt enkelt. 
 
Havrekuddar, rice krispies, coco pops, kellogs K, all bran, start, frosties, cheerios... Någon barndomsfavorit
 


Kommentarer
juliajensen.se

Inte för att jag åt speciellt mycket flingor som liten, men hände det så var det oftast havrekuddar.
Tyckte inte om att äta som liten heller (inte ens innan jag fick ätstörningen) så någon direkt favorit flingsort har jag nog inte, haha!

Sockriga eller söta flingor fick jag inte ens är som yngre, utan om jag inte minns helt fel betod ofast min frukost av en knäckemacka/en halv macka med makrill eller möjligtvis lite havregrynsgröt...

Kanske inte så värst spännande, men jag fann inget intresse i det heller för den delen...
Du verkar i alla fall ha varit en matglad person - hoppas du inom snart kan återgå till "dig själv" igen, fullt ut :)

Kram!

2013-05-20 @ 10:00:43
URL: http://juliajensen.se/
Anonym

Special k!

2013-05-20 @ 12:48:50
Yvonne

Har du provat att göra egen müsli nån gång? Då kan man ha lite vad som helst som man tycker om :)

2013-05-20 @ 14:11:41
URL: http://itsnonne.blogg.se
Hanna

Samma granola står i mitt skafferi och av någon anledning alla stora bitar borta här också... Kan inte låta bli att pilla upp det godaste! Sparar smulorna till mamma :)

2013-05-20 @ 14:30:54
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
juliajensen.se

Sv: Hatar matlagning.. allt som är har med matlagning/bakning/fix i köket är dödstråkigt enligt mig, haha!
Äter inte lagad mat, men skulle ändå aldrig få för mig att laga mat till någon annan heller för den delen, för något tråkigare får man leta efter ;).

2013-05-20 @ 18:17:48
URL: http://juliajensen.se/
Helene

Minns att jag åt frosties, med tigern på^^ Läskigt vad de var söta! Och vanliga cornflakes med mjölk som sagt, satan i gatan vad jag blev sugen på det nu :D

2013-05-20 @ 19:45:28
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Lisa

Jag åt gröt jag, eller havrefras med MASSA nötter. Hihi

Svar: Havrefras var en stående favorit här med! ;) Dock inte gröt..
Cecilia

2013-05-20 @ 23:58:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0