Försöka att inte bry sig.

Den stora skillnaden från då och nu är att jag inte bryr mig (speciellt mycket). 
 
Blir frukosten för tidig/sen? Jag bryr mig inte.
Blir lunchen för tidig/sen? Jag bryr mig inte. 

Om mina livsmedel plötsligt tar slut? Då väljer jag något annat. 
Om jag är hungrig trots att det inte är mattdags?äter jag för guds skull. 
 
Om jag blir bortbjuden på middag? Trevligt att umgås och tackar ja. 
Om jag blir bjuden på något jag inte tycker om? Ja, inte petar jag i maten i allafall..
 
Om jag plötsligt får Ågren på besök? Ja, då har jag gått emot och gjort rätt. 
Om jag måttar och räknar? En siffra säger inte hur mycket mat min mage behöver. 
 
 
Siffror. Varken tid eller kalorier ska få påverka mig. I allafall inte negativt


Kommentarer
Elin

Kloka tankar, eller det är ju verkligheten. Så en härlig verklighet!!! :)
Och är det en muffin(s?) jag ser som ser så god ut? Och tonfisksallad(?), en stor favorit!! Tonfisk är ju nåt som man antingen hatar eller älskar, haha! Som med leverpastej! ;)

Svar: Precis!! :)Japp. Med blåbärsfrosting... ;) Den du!
Och jag älskar både tonfisk och leverpastej. (Sitter och äter leverpastej i skrivande stund på morgonmackan). ;)
Cecilia

2013-05-14 @ 21:23:10
Sara

Att våga släppa på kontrollen och gå utanför sina ramar, det är ett steg i rätt riktning :) Våga och fortsätt att utmana dig själv
Kramar

2013-05-15 @ 07:59:44
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0