Hälsofreak.

Din tro formar dina tankar, dina tankar formar dina ord
Dina ord formar dina handlingar, dina handlingar formar dina vanor
Dina vanor formar dina värden, dina värden formar din framtid.
 
 
"Ett gram sjukdom känns mer än hundra kilo hälsa."

Hälsa. Sjukdom. Sagt det förr. Men trots en lätt vikt så har jag aldrig tidigare känt mig så tung. Konstigt det där. Men kroppen har ingen ork. Ingen ork till det som är vardagen. Saker som en med hälsan i behåll gör utan eftertanke är för mig en utmaning. Vardagsmotion. Blir trött bara jag tänker på det. 
 
 
Hälsan är tamigfan allt du har. Utan den kommer vi inte långt.
 
Och jag är glad att jag inte insåg det allt för sent..
 
Ta hand om er. 
 


Kommentarer
Elin

Du är en sann vardagshjälte och kämpe! Glöm inte att du är bra mycket starkare än många andra.
Glöm inte att ge dig själv en rejäl klapp på axeln och njut av dina framsteg! Kram!!

Svar: Goa du. Tack. Tycker om dina fina kommentarer. KRAM
Cecilia

2013-05-27 @ 16:16:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0