Hoppas det håller i sig.

Kontroll är något jag vill ha. Gällande det mesta.
Men är det något jag tycker mindre om så är det ansvar
Rätt konstigt egentligen då de båda ofta går hand i hand. Är det jag som har ansvaret så är det även jag som har kontrollen. Men med för mycket ansvar så blir jag stressad
 
Har man en gång accepterat sina svagheter och det som gör en stressad så är det också enklare att avlasta sig från just det. Att våga säga ifrån när det blir för mycket! Det är många gånger jag har tagit på mig för mycket ansvar för att "alla andra klarar av det". Men alla har inte samma förutsättningar här i livet. Och när jag väl accepterade att jag inte klarade allt det där, som alla andra klarade av så släppte många spärrar. 
 
 
Nåväl, har haft en fin dag. Lagat god mat (en gräddig svamppasta med kyckling), jobbat här hemma, snickrat i rummet och umgåtts folk som ger energi. Har även vart förbi jobbet och hämtat nya schemat för en månad framåt. (Blandade tankar där...).
De senaste veckorna har jag haft en lugn i kroppen. Maten och livet har flytit på. Anledning? Ledighet. Ja, så enkelt är det. Har haft tid att fokusera på det viktigaste som just nu är min hälsa. Och det har gett mig en tankeställare gällande både det ena och andra. 
Nu är det tillbaka till jobb och jag hoppas och håller mina tummar att allt ska kulla flyta på lika bra. Och gör det inte det så tar jag tag i det då. Måste sätta mig själv i första hand, det vet jag! (Nu vet jag i allafall..)
 
Ibland önskar jag att någon annan kunde ta mina beslut. 
 
Ha en fin kväll. 


Kommentarer
beayourdreams.blogg.se

Sv: Davosgröt kan göras på många vis men jag använder mig utav 1 dl kvarg, 1 dl yoghurt och 1 dl råglfingor. Ibland har jag i mosade bär och blandar, ibland lite cankao.. Kaffe + cankao.. Kanel osvosv. Du kan smaksätta med MYCKET! Tror att vanliga havregryn är bättre då de nog drar åt sig "vätskan" lite bättre, men jag får bra konsistens på mina råggryn också tycker jag. :) Testa, it's really good!

2013-05-02 @ 19:28:44
URL: http://beayourdreams.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0