Julgodis, i Maj?

Jag vet mina svagheter
Där bland ingår nötter, choklad och frukt. (Jonagoldäpplen). Fast vadå svagheter? Det där lät som något negativt, vilket det inte är. Det är ju egentligen bara saker jag tycker om lite extra. Så låt oss istället säga; Jag vet vad jag tycker om – lite extra. 
 
Fick för mig att pyssla i köket igår. Inget avancerat för fem öre, men fortfarande något som uppskattas! Gjorde chokladöverdragna hasselnötter & mandlar. Hade alldeles för mycket choklad så det fick bli en omgång rischoklad av den överblivna chokladen också. 
 
Julgodis i mitten av Maj? Ja, tänka sig. 
 
 
Glögg känns inte så passande till. Så istället får man hitta andra användningsområden.
Kanske passar de chokladdoppade nötterna som topping på chokladgröten? Ska man våga prova tro. 
Ja, för de kan ju inte ligga och vänta på mig tills julafton heller. 
 
I sommar ska jag göra chokladdoppade jordgubbar. Det passar till allt – när som helst. 
 
Kram.
 
 


Kommentarer
Mia Olsen

Hoppas du smakade det du gjorde!
Kram

2013-05-16 @ 16:02:40
URL: http://marslammet.blogg.se
Anonym

Så gott det såg ut! Är det vanlig mörk blockchoklad du smält?:)

Svar: Precis!! :) I vattenbad.
Cecilia

2013-05-16 @ 23:26:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0