Karma, finns det?

Ett: Det var en dam som kom fram till mig på jobbet idag. Hon trodde på karma. Hon sa "Han där uppe ser dig och en dag kommer du få tillbaka något stort". Små gärningar och ett bra jobb. Blev varm i hjärtat! Hoppas hon har rätt.
 
Två: Kvällsmellis efter ett långt pass. Underbart. Och bästa smakkombon just nu? Svartvinbärsskinka, keso och saltgurka. Till det – extra stor skål med yoghurt, några dl müsli, grönsaker och ananas. 
 
Tre: Mitt horoskop? Som ni har undrat. Och som ni har tröttnat. Men kan inte låta bli.
 
Det är frestande att lita på det redan beprövade,
men på det sättet blir saker också ringrostiga med tiden.
Försök att upptäcka nya infallsvinklar för att nå framgång.
Detta kommer innebära en nystart. 
 
Om det lockar att lita på det beprövade? Svart ja. Gör jag det? Svar nej. 
 

Fyra: Ha en bra kväll och ät, njut av livet och gör det du mår bra av. 
 
(Fem): Tack för era fina ord. Det betyder guld. (Oftast). Puss
 
 
Allt handlar om inställning. Kom ihåg det. 
 
Kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0