Syttonde Maj.

Vaknade 05.00 och har vart klarvaken sedan dess. Bara legat och rullat tummarna och hoppats på att tiden ska gå. Och se, det gjorde den också. Efterlängtade fredag. Något jag inte brukar säga då jag oftast jobbar på helgerna. Men nu har jag hela fredagskvällen fri samt hela dagen i morgon. Och om den ska spenderas med att luncha på stan, åka på fotoutflykt och grilla med vännerna? Japp. Fullkomligt älskar grillad mat. (Speciellt majkolvarna..)
 
Men först ska jag avklara dagens jobbtimmar. Känner mig rätt pigg idag. Glad, lugn och pigg. Kanske är det vädret? Kanske helgen? Eller kanske är det tanken på att allting faktiskt kommer bli bra snart. Inget att grubbla över. Jag är bara tacksam sålänge måendet inte är åt andra hållet. För dagar kommer och går.. så är det alltid!
 
Firar in fredagen med min fina hjärtskål
 
 
Under alla lager av puffar/kokos/quinoa/gojji/nötter/äpplen osv.. så döljer sig en krämig yoghurt, kvarg, chokladpulver och mosade jordgubbar. Ja, lite som en somrig efterrätt! 
 
Lite senare får ni en lägesuppdatering. För sådant hinner jag inte med nu. Frukost, mellisfix och sen jobb. Och det där med att gå upp tidigt är ju riktigt mysigt föresten. Nu har man ju en hel dag framför sig och inte en halv – som tidigare. 
 
Vad har ni för planer inför helgen? Premiärgrill för er också kanske? 
 
Kram. 


Kommentarer
ellen

Jag vaknade också vid 5 och låg och rullade tummarna;).
Helgen spenderas med försök till plugg, teater imorgon samt hem till mamma för lite mys. Håller förresten med dig till fullo ang grillade majskolvar och dom ska vara rätt mkt brända, ha, ha.
Var rädd om dig Cecilia och hoppas du får en riktigt fin fredag!
Kram!

Svar: Värdelöst, men rätt mysigt! ;)Härlig helg du verkar ha framför dig!! :) Njut och ha en bra dag. Kram.
Cecilia

2013-05-17 @ 09:45:18
Whiskeykisses

Gud vad fin skål! Minns du var du köpte dom?

2013-05-17 @ 10:38:09
URL: http://captivatedminds.blogg.se
Susanne

Hei :)
Hvordan knekkebrød er det du bruker, ser guddommelig gode ut :D

Du har en flott blogg, veldig bra og lese :D

Hilsen Susanne

2013-05-17 @ 21:48:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0