Frukost

Bästa målet på dagen.
 
Hur går det med era frukostvanor? Äter ni frukost? Hoppar ni den?
Varierar ni er? Äter ni alltid samma? Vilken är eran absolut favoritfrukost? Tell me. 
 
Hemma åt jag samma frukost dag ut och dag in som ni vet. När jag först kom hit och bodde på kliniken så blev det genast lite mer varierat. Varannan dag fick man välja på antingen fil/yoghurt och varannan dag gröt/välling. Men på onsdagarna är det obo´y-frukost för allihopa. 
 
Här på uppföljningen däremot så får man äta vad man vill, varje morgon. Man har att välja på yoghurt, fil, havregrynsgröt, rågflingsgröt, välling...osv. Alltid macka och dryck till. På fredagarna, som idag, är det obligatorisk äggfrukost. Då är det hård macka istället för mjuk. Och så är det fortfarande oboý-frulle på onsdagar för alla.
Jag ser dessutom till så att vi får nybakat bröd varje morgon. Så fort det tar slut så bakar jag nytt. Lyckost den som flyttar ihop med mig säger jag bara! 
 
För min del brukar det bli yoghurt och flingor + ostmacka. Faller mig i smaken rätt bra! Dessa flingorna på bilden är föresten gudagoda. Det är Axas havreflakes med äpplebitar. Perfekt när man inte orkar göra egna äpplen i ugnen. Gjorde ju för fan flera plåtar i veckan hemma. Haha. Lite överdrivet, I know. Hej tvång.
 
Blir nog brödbak idag igen. Bakar ni mycket bröd hemma?
 
 
 


Kommentarer
Cornelia

Hej Cecilia! Jag har följt dig ett tag nu - och jag känner igen mig på så många vis, både i tankar, mönster, tvång.. och återigen tankar. Min frukostarna ser jag som obrytbar och en helig rutin. Alltid samma - fil och granola med hallon - och jag längtar efter det lika mycket varje morgon - eller om det är för att det är det jag är bekväm och van vid. Dock önskar jag att jag vågade äta bröd - det är min fasa och ångest - men en dag.. Jag ville egentligen bara tacka/stötta/bekräfta att dina tankar både väcker många av mina egna känslor samt nya funderingar och tag. Jag är väldigt glad för dig och hoppas att din väg mot den "friskare sidan" fortsätter bra och att du står ut med allt slit och den tid det tar. Jag hoppas även själv ta tag mer och mer i mitt. Inget lätt beslut - hur lätt än det egenligen borde vara - men men. Det är inte lätt att vara bebodd av idiotiska tankar och tvång.
Önskar dig allt väl och massa lycka till, en riktig kämpe! stor kram!:)

Svar: Hej! :) "Synd" att du känner igen dig. För ingen ska egentligen behöva må såhär. Men jag hoppas du tänker ta dig ur denna skiten! Och du..jag äter flera brödskivor varje dag. Och än lever jag! :) Jag ska baka med bröd redan ikväll. Tycker du ska ge dig på den utmaningen redan idag. En ätstörning kommer alltid på ursäkter att dra ut på det. Det kommer inte skada dig – tvärtom.

Ta hand om dig. Kram!!
Cecilia

2013-09-20 @ 16:47:37

Jag äter ALLTID, varje dag en rejäl frukost. Gjort detta sen jag var.... 10. Alltså 13år nu :O
När jag var riktigt ätstörd, slarvade jag dock, speciellt med kolhydraterna = hetsätning och undervikt på köpet.

Jag äter antingen davosgröt med bär. Keso/kesella, torkad frukt och ibland lite toppat flingor.
Gröt frukost, vad som helst för gröt kokat på mjölk + keso/kesella till (proteinet).
Jag älskar ju banan, så alltid, varjee dag oavsett har jag 1 banan till frukosten.
Torkad frukt e gott med.
Jag brukar variera smakerna tex... Blåbär + jordgubbsylt, kanel + äpple, lingonsylt + rivna morötter till gröt, osvosv...

<3

Svar: Jag med! Förstår inte hur man kan skippa frukosten. Davosgröt är gott. Hur brukar du göra din?! :) Kram.
Cecilia

2013-09-20 @ 17:27:45
Anonym

Har följt din blogg ett tag nu och vill bara säga hur grym jag tycker att du är! Du verkar vara en fantastisk och rolig tjej, det är inspirerande att få läsa om din resa och dina framsteg. Du har allt att vinna, ta hand om dig! Kram

Svar: Det blev jag glad över att höra!! Tusen tack. Hoppas du mår bra. Kram!
Cecilia

2013-09-20 @ 19:27:08
Camia

Frukosten är det bästa jag vet! Helst mycket och länge :)

Svar: Visst är det gott!! :)
Cecilia

2013-09-20 @ 19:39:37
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Daniella

Jag älskar frukost! Jag brukar äta yoghurt med tinade hallon, hemgjord müsli och honung samt en smörgås med ägg+kaviar, leverpastej eller avokado :)

Svar: Det lät som en god frukost!! :) Äggmackor är gott.
Cecilia

2013-09-20 @ 21:36:24
Tua Esmerald Lövdahl

Frukost är det bästa målet på dagen! Jag brukar inte baka bröd, men pappa gör vita baguetter ibland med oliver och vitlökssmör som fyllning. Ibland även våra egna torkade tomater. Sååå gott!

Till frukost brukar det bli en stoor skål med yoghurt och fruktmüsli :) Sen ett par knäckebröd med messmör till det. Annars kan jag äta havregrynsgröt med mycket sylt och mjölk, sen ett par knäckebröd med antingen messmör eller smör, skinka och senap. Slurp! Yoghurt har varit favoriten under sommaren däremot, men nu när det går mot kallare tider är det mysigt att kura ihop med en rejäl skål gröt.. :)

2013-09-23 @ 20:52:30
URL: http://blogg.improveme.se/pavagned/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0