29 Augusti

Det märks att vi närmar oss september. Kall och frisk luft blandat med ett gult sken. And I don´t like it. Kom även på att det inte är den "grå" vardagen jag ska lära mig hantera, utan snarare den "fina" vardagen. Dvs de dagar då det är fint väder, solen skiner och alla, förutom jag njuter. Jag är en knepig, jag vet ;)
 

Varför inte, lixom?
 
I höst, när själen behöver all värme den kan få så tror jag att jag ska prova på att bli grötmänniska igen. Jag har provat förut, men inte riktigt fastnat. Men nu finns det ju så förbannat många olika sorters gröt man kan prova på. Ugnsbakad, stekt, kokt, olika toppingar, olika smaksättningar... ja något måste väl falla mig i smaken?
 
Har ni tips på någon god gröt? Och när ni äter gröt, är det en macka till som gäller då? 
 
Jobbar inte förens ikväll, så har hela dagen på mig att fixa (och sova). Hoppas det regnar hela dagen så att jag inte behöver fundera på vad jag ska hitta på för att slippa de där känslorna. 
Ha en fin dag. Puss från mig. 


Kommentarer
Linda

Davosgröt e mums men den e kall... har du hört talas om den? Man kan ha vadsom i den typ....Linda (Alingsås)

Svar: Japp! Den sägs vara väldigt god :) Ska absolut prova! Vad brukar du ha i ? :)
Cecilia

2012-08-29 @ 11:34:50
Ida

Gröt är en vanesak tror jag allt. Ja har alltid ätit mannagryn o risgrynsgröt, havregrynsgröt har ja lärt mig att uppskatta de senaste åren:) man kan ju mixa o blanda som man vill, nötter e gott t havre gröt, banan funkar oxå bra. Finns de so åter sylt o sånt i, det har ja dock ek lärt mig :) kanel funkar kanon på både mannagryn o riskgryn, vaniljsocker, kokos, kakao, frön, saftsåser o ja, det mesta funkar nog :) macka till absolut tycker jag, fast macka kan man ju oxå ha till det mesta. Hihi.
Värt att testa-värmen behövs verkligen!

Stor kram

2012-08-29 @ 12:39:13
URL: http://Skeptisk.blogg.se
E

Enligt matschema ska man ha 2dl mjölk till, 1msk äpplemos/sylt, en smörgås och ett glas juice :)

2012-08-29 @ 13:56:28
URL: http://truthbetoold.blogg.se
louise

Till gröten är det samma antal mackor som man brukar äta till yogurten står det på mitt matschema :)

Svar: Kanon, tack :)
Cecilia

2012-08-29 @ 14:05:42
Linda

Hej I Davosgröt= 2dl fil el yougurt, 1 dl havregryn, blanda o ställ i kylen över natten. häll i frukt,bär,kanel vadsom antingen på kvällen, eller frukt,bär,kanlel vadsom på morgonen. Beror ju på vilka bär frysta bär brukar jag lägga i på kvällen som blåbär,hallon.... mums mums...prova KRAM Linda

Svar: Åh, det låter supergott!! :) Är nog gott med vaniljpulver och kanel kan jag tänka mig. Ska prova detta :) Kram!
Cecilia

2012-08-29 @ 16:50:49
jen

chokladgröt på kakao och sötningsmedel med t ex keso eller vaniljyoghurt, bär eller frukt. antingen extra vatten i och i kylskåp över natten eller varm med vanliga mått :) megatips!

Förresten känner du ibland att du kan vara stel eller få ont i kroppen, t ex ryggen?

Kraaaaaam :)

2012-08-29 @ 20:23:31
URL: http://thejenna.blogg.se
Hanna

Morotskakegröt verkar så himla gott! :D

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2012/06/29/8164868-morotskaka-grot/

2012-08-29 @ 21:25:13
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Caroline

Gröt är mums på hösten. Tänk hemma gjort äppelmos och kanel! Eller som jag soygurt kanel och apelsinmarmelad

2012-08-29 @ 21:51:43
URL: http://carro6.blogspot.com
matildus

Åh, älskar gröt! Min bästa just nu är att koka havregrynsgröt och byta ut lite av vattnet mot mjölk, blir lite fylligare liksom. Och så kokar man med ett tärnat äpple, russin och kryddar med kanel och kardemumma. Som äppelpaj! Så himla bra nu till hösten. Vill man ha lite matigare är det jättegott med keso, lite sylt och en klick jordnötssmör till men det fungerar hur bra som helst utan också.
Annars är mannagrynsgröt smaksatt med vanilj och toppat med blåbärssylt heeeelt fantastiskt, hihih.

2012-08-29 @ 23:46:46
URL: http://lillhurricane.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0