Plättis

Blir alltid så kluven när jag ska laga mat till mig själv. Lättare att laga till flera. Dels för att det är roligare och så kan man bolla matidéer med varandra. Känns även lite mer "värt" att koka femton potatisar, och inte tre. Det brukar sluta med att jag antingen äter rester från gårdagen, äter sushi eller öppnar någon konserv.
Dock har jag gjort framsteg mina vänner. Stora framsteg – enligt mig. Hade jag fortsatt att äta på "mina" tider nu under hösten så hade det inneburit att jag hade fått äta själv varje dag, då mamma och pappa är på jobbet den tiden. 
Men nu har jag tänkt om och bytt plats på vissa måltider så att middagen kommer att intas i sällskap istället. Inte varje dag, men nästan. Åtminstånde de dagar då jag jobbar kväll. (Olika rutiner för olika jobbtider ni vet..) Men ja, lite stolt är jag ändå. Känns bra! :)
 
Dock intogs maten i min ensamhet idag. Men var varken sugen på rester eller någon tråkig konserv. Ville ha något somrigt och färglatt. Det tog sin lilla tid innan jag bestämde mig måste jag medge. Men tillslut så..
 
Plättar med smak av blåbär, vanilj och kanel
Kvarg/keso med smak av vanilj och jordgubb
Melon, mango, hallon, kokosflingor & granatäpple
 

Sommarmat
 
Det var gott, så gott. Och nu är jag mätt, så mätt! Redo för en lång power nap med andra ord. Hähä. Älskar att sova middag/lunch eller vad det nu blir. 
Nu ska jag göra något innan jag börjar klättra på väggarna. Trots att jag knappt har vart hemma idag, utan vart iväg nästan hela dagen så blir jag ändå förbannat rastlös så fort jag sätter mig i soffan. Fast just det ja.. power nap sa vi! 
 
Puss


Kommentarer
Em

mums vad gott det ser ut!! plättar = barndomsminnen :)

2012-08-29 @ 16:11:58
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
E

Det är ju jätteframsteg, tycker jag! Jag har också nyss ändrat om och försöker äta med familjen. Svårt dock, föredrar att sitta framför datorn haha..
Och det med att laga mat; gör storlek och frys in matlådor? Igår gjorde jg köttfärssås och idag pannbiffar. :)

Sv: hur mycket av vardera tar du i dina röror? :)

2012-08-29 @ 16:16:04
URL: http://truthbetoold.blogg.se
Helene

Du kan prova att koka flera potatisar och ställa i kylen till kommande måltider. Jag brukar koka runt 8 potatisar, men 9 är ju perfekt egentligen!

2012-08-30 @ 16:14:28
URL: http://nystig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0