Regndroppar

Vet inte vilken gång i ordningen detta är som jag skriver att jag har förflyttat mig från Tjörn till Alingsås, eller tvärt om. Men nu är jag i allafall på plats i Alingsås, igen ;) Dock kan jag med säkerhet säga att detta är första gången i ordningen som jag skriver att jag mår bra här hemma. Vanligtvis brukar allt rasa när jag kliver in genom dörren här. Men vet ni? Förutom ikväll så kommer jag inte spendera en enda ensam dag här hemma till. Känns skönt, men samtidigt vemodigt. För det betyder ju att sommaren är slut, right? 
 
Dock var det nära att även denna natten skulle behöva spenderas ute på Tjörn. Jag är inge vidare bra på det där med nycklar och äger därför ingen egen nyckelknippa. (Sjukt, jag vet) haha. Och jag glömde helt och hållet av att ta med mig en nyckel innan jag åkte. Men tack och lov var grannen hemma som har ett ex av vår nyckel. Pjuuuuh. 
 
 
Hann inte ens packa ut från bilen innan jag var tvungen att slänga fram kameran. Älskar att fotografera regndroppar av någon anledning. Tycker att det blir så fint när man inte riktigt ser vad fotot föreställer. Och snart kommer hösten, vilket betyder färger, massor av färger. Det gillar vi! (Jag och min kamera..) ;) 
 
Nu ska jag packa upp alla varor och sedan ska jag baka bröd. Har många bollar i luften må ni tro. Medan brödet gräddas så ska jag även hinna med lite packning. Och så ska jag tvätta, och diska... och slutligen så ska jag äta också, det får vi inte glömma.
 
Hoppas ni har haft en bra start på veckan. PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0