Recept - kycklinggryta med haricots verts

Här kommer receptet på kycklinggrytan som jag lagade till middag förut.
Till fyra portioner

4 st kycklingfiléer
ev. 1,5 tsk kanel
2 st gula lökar
1 vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater med vitlök och örter (500 g)
300 g djupfrusta haricots verts
  1. Bryn kycklingbitarna i olja. Krydda med salt, peppar och ev kanel
  2. Skala och hacka löken samt vitlöken och låt det steka med kycklingen i någon minut
  3. Häll över de krossade tomaterna och låt puttra under lock i ca 15 min
  4. Blanda ner haricots vertsen i grytan när ca 5 min återstår av koktiden
  5. Servera grytan med basmatiris/bulgur+bröd eller något annat som faller er i smaken. Simpelt, huh?


Enkel och god vardagsmat tycker jag. :) Tryyyy it!




Kommentarer
Jennie

GOD MORGON!



svar:

Asså, jag tycker att du ska gå efter hur DU känner och inte efter vad andra gör/gjorde, för alla är vi olika och har olika utgångslängen/erfarenheter/förutsättningar etc. så precis som med allt annat egentligen ska du inte jämföra dej med andra! ;) Då finns det även risk för att du blir besviken/arg på dej själv om du t.ex. inte klarar av det lika tidigt som nån annan gör, förstår du? Det dummaste du kan göra är som sagt att fråga andra och jämföra deras svar med hur det är för DEJ! Du måste testa först och sen känna efter om du tror att du kommer kunna hantera den "nivån" just nu eller om du får backa ett steg först och ta det på en annan, lägre nivå just nu..

Det finns inget "du borde ha kommit till den här nivån nu för att du bla bla bla..." utan TESTA dej fram, annars vet du inte heller vad du klarar av, eller hur?! ;-)



Jag kan bara säga att jag inte har den blekaste aning om vad jag hade för BMI eftersom jag tränat under hela tiden och jag har heller ingen aning om vad mitt BMI ligger på idag heller då jag varken DÅ eller nu väger mej! BMI och en vikt tycker inte jag personligen, är ett riktmärke att gå efter när man ska bedöma om man är frisk nog. Ett par siffror säger ingenting om dur du mår! Men det är MIN åsikt.



Kram!

2012-03-20 @ 06:57:22
URL: http://www.misshart.blogspot.com
camilla

åå så mumsigt det ser ut :D

angående frågan under så fick jag börja träna styrketräning, 1 timme i veckan när jag hade bmi 17-17,5 ungefär :) kravet då var att jag skulle ta en extra näringsdryck den dagen eller två mjuka mackor med matiga pålägg :)

2012-03-20 @ 07:50:06
URL: http://resanupp.devote.se
Johanna

Helt klart något jag ska testa fast med qournfiléer! Hoppas du får en fin dag :)<3

2012-03-20 @ 09:40:08
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
karin

Sv: Okej. Börja med promenader.. de är skonsamt för kroppen. Så kan du starta igång med mer fysiskt krävande saker sedan :) Jag ska börja yoga till hösten tänkte jag.. mjuka upp mig lite. Stel som en pinne! Hm, promenader vid 16. Tror de på östra sa att man ska vara uppe i normalvikt vid träning. Det viktigaste är att hitta balansen. Äter du mkt som kompensation till de du förbrukat är det okej innan kan jag tänka mig. Men som vi vet är det ju redan svårt att öka i vikt av maten.. så att äta ännu mer kan vara svårt. Nd kanske ändå är bra då? Kram!

2012-03-20 @ 11:26:15
URL: http://raindance.blogg.se/
JOSEFINE ANDERSSON

kul att du var med i "Veckans Favorit" förra veckan :) vinnaren för det finns uppe sen i torsdags (om du skulle ha missat). och blev det inte du så får du gärna ställa upp igen, för en ny likadan tävling finns uppe! PUSS

2012-03-20 @ 14:59:04
URL: http://josefineandersson.se
Jenny

Iskall mjölk är självklart obligatoriskt till kanelbullar helt klart, håller med! :) Hoppas du mår bra<3 kram

2012-03-20 @ 16:45:51
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0