Kinamat på riktigt

Gokväll! :)

Sista dagen i Shanghai är nu avklarad. Min hjärna har slutat att fungera efter dessa intensiva dagar. Har knappt hunnit sova och har vart i full gång från tidig morgon till sen kväll. Går som i en dimma! Känner att min kropp behöver vila nu. Den är helt matt. Träningsvärk i varenda kroppsdel.

Kvällen har iallafall spenderats i en liten, liten lägenhet hemma hos en kines. Gud vilken mat(!!) Där snackar vi kinamat. God sådan. Säkert femtom olika rätter bjöds det på. Och hela måltiden hade ordnats i ett kök på sisådär två kvadratmeter. Vill man så kan man.
Bjöd förövrigt pappan i huset på snus. Om han uppskattade det? Haha nej du. Men jag uppskattar iaf fotona jag fick knäppt på honom ;)

Det är så kul att åka hem till "riktiga kineshem". Då får man verkligen uppleva kulturen på riktigt! Inte alls samma som att gå på restaurang. Bara en som pratade engelska. Så det blev en del lustiga samtal.

Nåväl. Nu ska jag sova. Ska upp halv fem i natt för att åka vidare till Lijiang. Spännande. Hörs nästa gång jag har internet. Puss från mig!



Kommentarer
Mia Olsen

Oj med mat! Vilken lyx ni hade!
Då kunde ni alltså bara plocka på er tallrik va ni ville? Oj oj..
Kinesiskt som brukar vara så gott!

2012-10-10 @ 18:39:08
URL: http://marslammet.blogg.se
Karolina

Det är så kul att få "följa med" dig på resan och du verkar ha det så himla bra. Njut av allt roligt och den goda maten. Det är du verkligen värd!
Sv: Visst såg mackorna goda ut, mackor är verkligen bäst (om man har rätt bröd och rätt pålägg) :)

2012-10-10 @ 20:21:57
URL: http://akleian.blogg.se
Helene

Känner ni den familjen, eller hur kommer det sig att ni hamnade där? :)

2012-10-11 @ 08:35:12
URL: http://nystig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0