Läkarbesök

Det var väldigt vilken stressig och effektiv morgon det blev då. Vaknade upp 25 minuter innan jag skulle vara hos läkaren. Dumma väckarklocka. Det blev till att hoppa i första bästa kläderna och bege sig helt enkelt. Sådant gillar vi inte
Det var iallafall skönt att äntligen få komma till en läkare. Hade tusen frågor jag tog upp. Fick dock inte svar på alla, tyckte mest hon satt och gav mig "Lilla-gumman-vad-har-du-gjort-med-dig-själv-blickar". Och så kände jag mig påhoppad av vissa påståenden. Nekade och försvarade. Visst, de är läkare men har fortfarande inte rätt att döma min "livsstil" utifrån vikten. 
Fick iallafall lite tabletter utskrivna att knapra på, fick mina frågor ställda och så togs det en massa prover. Hatar att ta prover, speciellt i armen. Blir helt yr och svimfärdig, varje gång. Och att mina ådror var för "tunna", så att de var tvungna att sticka mig fyra gånger extra gjorde inte saken bättre. 
 
Dagens sena, men goda frukost

Resten av dagen kommer bestå av fika med vänner följt av möte med "pratperson" och till sist en lugn kväll hemma. Det blir lite pussel med maten idag. Skönt att jag är ledig i allafall så att jag kan planera och flytta runt hur jag vill. Det ska nog kunna lösa sig rätt bra!
 
Dags att äta upp och fixa i ordning sig. Hoppas ni får en bra dag. Pusss


Kommentarer
Vonskareng

Tkr inte om sådana läkare :/ hoppas dagen din blir BRA!

2012-10-30 @ 13:44:44
URL: http://vonskareng.blogg.se
Linda

Hej,Hoppas att e väl med dig, jag har oxå tagit prover förra veckan, o inväntar svaren. Måndag e det Mora vecka igen för mig.Ha en toppen kväll.Kram Linda /Alingsås/

Svar: Gjorde du också det för att "kolla läget"? Kan vara skönt att se hur allt står till.Skönt för dig med Mora. Ha en fin kväll du med. KRAM
Cecilia

2012-10-30 @ 16:01:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0