Länge leve tidsomställningen!

God (mittinatten)! 
 
Har jag inte vart morgonmänniska innan, så är jag definitivt det nu. Åtminstånde en vecka fram över innan kroppen har ställt om sig. Länge leve tidsomställningen, säger jag bara. Kommer somna runt åtta på kvällarna, då det då är natt för min kropp och vakna som idag, kring halv fem på morgnarna, då det är "morgon". Så jäkla frustrerande! Tur att jag har mycket att ta igen på blogg och tvfronten i allafall så jag kan roa mig med något. 
 
Känns bra att vara hemma. Landade vid åtta igår och lilla mamsen var där och hämtade upp mig. Det känns som jag har vart borta längre än vad jag faktiskt har. Men här hemma är allting som vanligt och nu känns det plötsligt som jag inte har vart iväg, alls. Haha. Nu gäller det att från början se till att inte falla tillbaka i gamla rutiner. Ska hålla stenhårt på det! 
 
Morgon i Shanghai

Senaste gången jag vaknade upp så gjorde jag det till en utsikt som på bilden ovan. Nu vaknar jag istället upp till en utsikt över en mörk och dyster höst. Känns lagom opepp om jag ska vara ärlig. Haha. Men whaat to do. Kan ju inte vara ute och resa hela livet heller. Och hösten kan vara rätt fin den med, om man bara ser till att göra rätt saker. 
 
Idag ska jag försöka vakna till liv, packa upp, träffa lite vänner och sedan spendera dagen med mamma. Har beställt god mat av mamma här hemma idag också. Hade gärna ätit frukostmat i en vecka framöver (sooom jag har saknat det), men så får det nog inte bli. Istället blir det något annat svenskt som jag har saknat. Nämligen köttfärsbiffar, sås och potatis! Fint. 
 
Hoppas ni har sovit goare än vad jag har mina fina. Puss & Kram


Kommentarer
Lina

Välkommen hem till sverige :)
Låter som att du haft en bra resa och lärt dig mycket om dig själv. Håll fast vid att inte falla tillbaka i gamla rutiner. Låt den där lågan och viljan att utmana och prova nytt leva kvar. du får liksom passa på att surfa på vågen med den är i rörelse. Vet hur lätt det är att falla tillbaka till den vanliga mönstren och "tryggheten". Jag tycker du är sjukt duktig som lyckades genomföra resan och även njta av den. Att du vågade göra nya saker. Det är inspirerande att läsa om. Jag blir också sugen på att resa då jag läser hur du haft det. Och jag vet ju att om jag ska kunna resa och njuta av det måste jag även lära mig att utmana min rädslor här här och nu.
Kämpa på fina du! Kram

Svar: Tack ska du ha!! :)Ja, det har verkligen vart en lärorik resa för mig. Nu gäller det bara att hålla fast vid allt det nya, friska som jag har fått ta del av. Och som jag faktiskt märkt att jag har klarat av! :) Precis, man får passa på medans allt det positiva är i full gång.

Ut och res du med! Bryt gamla mönster och prova på något nytt :) Du kommer inte att ångra dig! Kram.
Cecilia

2012-10-16 @ 09:52:26
thejenna

tror stenhårt på att du fixar detta! :)

2012-10-16 @ 14:13:44
URL: http://thejenna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0