Godisgris.

Att vara uppväxt med socker. Går det att undvika i dessa tider?
Ja, visst går det att undvika, om man vill.
 
Dolt socker hit och dit. Men så finns det också det tydliga sockret – sötsakerna.
 
Vi har aldrig varit någon gottefamilj egentligen. Självklart köptes det hem en och annan godispåse på fredagarna när vi var mindre (det var ju den bästa stunden på veckan) men nu för tiden är det sällan vi har gottesaker liggandes här hemma. Många kanske ser det som något konstigt att inte köpa hem massa gott på fredagskvällen för att mysa med framför teven eller ha efterrätt på en lördag. Men alla är vi olika och har olika vanor helt enkelt. 
 
 
Godis är gott – så är det bara och självklart har även jag mina favoriter. 
 
Favoritgodis: Klubbor, dödskallar, hårda karameller, choklad och surt. Lite av varje. Och polkagrisar såklart.
Favoritchoklad: Magnum Vinter eller Marabou mintkrokant. Crisp i är gott.
Favoritglass: Hungrig – Magnum, Sugen – Isglass (calippo refresh)
Favoritbakverk: Pistagebullar. 
Favoritkakor: Chokladsmak, sen är jag nöjd. Eller kolasnittar.
Favorttårta: Ysch. Ingen. I så fall mammas jordgubbstårta. (Ska ätas dagen efter..)
 
Något som går bort för mig är vit choklad. Choklad ska smaka choklad och inte.. ingenting! Haha.
 
Hur ser era gottevanor ut hemma? Brukar ni ha massa liggandes eller köper ni hem när ni är sugna?
 
 


Kommentarer
Anonym

du åt inte godis i påsk va? (:

Svar: Johodå?! :)
Cecilia

2013-04-01 @ 10:38:56
Elin

Har ungefär samma "godisvana" som du. Vi har aldrig varit en sån familj som har köpt godis "bara för att", utan om vi har velat haft godis så har vi fått det. (Inte för att vi har velat haft det så jätteofta...).
Detta med favoritgodiset går i perioder, men svag för choklad är väl nästan alla? Och chokladbollar, det är det mest beroendeframkallande i hela världen! Men jag har faktiskt inte alls varit så sugen på godis nu denna påsken, men det beror nog på att jag inte gillar när det ligger massa olika godisar blandat så att de för över smak på varandra ;) jag har blivit lite vuxen och kan uppskatta lite mörk choklad med havssalt i :) (och såklart, runda, lite salta nachochips. Det är hemskt gott!)

2013-04-01 @ 10:51:12
Anonym

Favoritgodis: Polkagrisar, persikor eller jordgubbar...

Favoritchoklad: Choklad med hasselnötter

Favoritglass: Diamstrut eller McFlurry med daim

Favoritbakverk: Vaniljhjärta eller Pistagebulle
Mjukkaka: Banankaka eller kokoskaka

Favoritkakor: Hallongrottor, digestivekex, kolasnittar.

Favorttårta: Saftig jordgubbstårta

Svar: Åh, att jag glömde digestivekex!! Lät som du hade godkänd smak du med ;)
Cecilia

2013-04-01 @ 11:33:51
beayourdreams.blogg.se

Lol på den där anonyma kommentaren.. -_-

Jag tror inte jag ätit godis sen den 15:e april faktiskt, då var det några rutor choklad som jag fick utav min pojkvän på alla <3 dag. Sen åt jag väl yoghurtrussin + chips den helgen också.. Sen dess har jag inte ätit något. Delvis för att jag inte varit sugen egentligen. Jag njuter mer utav jordnötssmör och goda blandningar. Haha! Typ keso + cankao + bär + jordnötssmör + granola.. Eller något sånt! Skulle dock vara gott med lite surisar nu känner jag.. Jag var sugen i fredags, när jag och pojkvännen köpte godis, men jag köpte aldrig något.. Tänkte plocka ihop naturgodis men fick blackout; ingredienserna sa socker och min ätstörda hjärna flippade totalt. "KAN INTE DE DÄR JÄKLA BANANCHIPSEN OSV VARA SOCKERFRIA.." Typ.. Sen gick hjärnan igång på att nötter är så himla energirikt och att jag skulle bli "tjock" om jag plockade på mig en påse.. *suck*

Gav dock som förslag till mamma att jag ville ha ett litet ägg med nötter/ torkad frukt samt sura melonisar + bubblizar.. Har inte varit hemma så vet inte om jag får något eller inte, syrran och brorsan fick nå "marabou påskägg" - choklad ägg med nå mjölkröra fyllning typ.. Vilket jag inte kan äta då de är mjölk i, just nu. Men i alla fall!

Godis är gott annars.. Jag är en sucker för surisar (t.ex. den där nappen på bilden, bubblizar, melonisasr och andra surisar..) och choklad. Hoppas innerligt att jag inte är laktos känslig.. Jag vill så jätte gärna köpa en chokladkaka, lysmelk o.s.v. Snickers, japp, geisha, dumle, plopp.. Åh listan kan göras lång!
Blev en lång kommentar ser jag, var nog tvungen att.. Skriva av mig bara.. <3

Hoppas du haft en underbar helg <3 KRAM!

2013-04-01 @ 12:10:07
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Mikis

Vi köper nog hem gotter när vi är sugna... Fast i och för sig, så har jag en liten godishörna i skafferiet med polkagrisstänger ifall suget faller in... :D

Favoritgodis: Polkagrisstänger! (ej rödvita polkagrisar utan tuttifruttismak! Andra smaker går bra också) Sura colanappar, vaniljfudge, choklad! Yoghurtkokostoppar (naturgodis)!
Favoritchoklad: MARABOU VIT! :D <3 Älskar vit choklad, haha... Annars vanlig mjölkchoklad. Gillar inte choklad med konstiga grejer i, typ nötter.
Favoritglass: Solero Exotic, Magnumglass, chokladglass. Vaniljglass är gott också, med blåbär!
Favoritbakverk: Vaniljhjärtan, eller någonting chokladigt... Åt dundergoda brownies på min senaste kryssning!
Favoritkakor: Hm, Subway-kakor kanske? Har ingen given kak-favorit men sådana är ju goda. ;>
Favorittårta: Marsipantårta :D

2013-04-02 @ 22:12:41
URL: http://mikis.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0