Mellis

Mellanmål. Första frågan – vad brukar ni äta?
 
Är man på hemmaplan så kan man lyxa till sina mellanmål (eller ta något enkelt med för den delen). Men är man på språng så får man istället se till att förbereda med saker som är lätta att ha med sig. 
Så vad är lämpligt?
 
Kesobruk. Antingen köper man "kesomellanmål" eller gör sitt egna hemma. 
Gör du din egna blandning? Blanda då med hackade nötter & färsk frukt. Gott och mättande. Toppa med goda kryddor som vaniljpulver eller kanel. 
 
Smoothie. Blanda och smaksätt med vad du vill. Lägg i lite gryn/frön för extra energi.
 
Ägg. Japp. Alldeles utmärkt som mellis! 
 
Nötter/frön. Snabbt och gott att gå och småäta på. Mättar bra och ger snabb energi.
 
– "Barer" RawBite är supergott. Smidigt och enkelt att ha med sig i väskan. 
 
Frukt. Gör en liten fruktsallad och lägg på en klick keso. Kompletera med nötter eller liknande.
 
Avokado. Lägg på mackan eller ät som den är.
 
Matmuffins. Äpplemuffins eller bananmuffins. Finns massa goda recept.
 
Mackor. Tonfiskmacka? Makrillsmacka? Gör hur matig du vill.
 
Fika. Bullar eller bakverk. Lika gott på en måndag som på en lördag. Funkar mest hela tiden.
 
 
 
Lyxigt eller simpelt. Mellis brukar alltid nödvändigt. Lätt att få blodsockerfall annars. Regelbundet är det enda rätta för att hålla energin på en jämn nivå. 
Kan vara lätt att "glömma" av mellis. Därför är det extra viktigt att vara väl förberedd!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Vonskareng

Ååh det är så olika! Är inte direkt strikt utan äter när jag är hungrig typ, men när jag går i skolan vet jag iaf att jag oftast vill äta något innan lunch.. :) hmm men brukar ju bli fem mål, ibland flera.. Äter ju lite skumt vet jag haha :3 frukost, lunch, mellis, middag o kvällis blir det nog alltid iofs får jag känslan av haha? ^^ idag tex: frukost, mellis, lunch, mellis, middag + dessert och ett kvällis nu snart!:) inte så hungrig idag dock, fattar inte vrf :S

2013-02-25 @ 20:35:04
URL: http://vonskareng.blogg.se
Mia Olsen

*påminnelse till dig själv också kanske?*

själv har jag ÄNTLIGEN fått ordning på mig själv efter världens jäkla bakslag i höstas och börjat äta mer och rätt!
så ja, mina mellis på språng är hederliga nötter, torkad frukt som man kan förvara i en liten burk som inte tar så mkt plats.

Hemma brukar det vara samma, fast ibland lyxar jag till det med något annat.. Vad nu det brukade vara innan bakslaget minns jag inte.

Kramar

2013-02-25 @ 21:34:02
URL: http://marslammet.blogg.se
Victoria

Mellanmål är gott! Själv brukar jag äta en macka och en frukt, och ett glas mjölk till det :>

2013-02-27 @ 09:44:00
URL: http://kokospalm.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0