Nattplanering

Godmorgon!
Åter en natt då tankarna förstör sömnen. Idag tankar i form av planering. (Matplanering) Har vaknat upp ett flertal gånger och rabblat upp för mig själv vad jag inte får missa att packa ner. Visst, det är väl bra att se till så man inte glömmer något. Men det ska inte få en att ligga vaken om nätterna. Denna-jävla-planerings-hjärna. Den gör mig galen. 
 
Åker som sagt väg efter jobbet idag. Två nätter ute vid smultronstället och sedan ska jag nog vara fit for fight för sex, långa (!!) kvälls/nattpass på raken. Suck. Dags att ladda upp batterina. Och det ska jag göra med hjälp av familjehäng, strandpromenader, sömn, tacos, räkor och en massa filmtittande. 
 
Finns det något bättre sätt att ladda upp batterina inför dagen än såhär? 
Om ni kommer på något annat sätt – Hojta! ;)
 
Hoppas ni får en fin torsdag. Kanske blir lite tomt här i någon dag eller två. Men vi hörs när vi hörs <3


Kommentarer
emma

Usch, jag hatar planeringstankarna som håller en vaken alldeles för länge.. Jag brukar rota fram något rogivande istället, bara bryta rakt av och tänka på något mysigt. Bara en bild av havet där jag växte upp, en mysig filmscen, ett fint minne med sambo... Och fokusera, gräva fram lite detaljer i den bilden och tänka på att andas DJUPA andetag! Det brukar fungera. Annars läser jag en stund i en bra bok (som inte handlar om ätstörningar eller självhjälp) och tänker på handlingen i den istället när jag släcker lampan!

Lite tips. Jag vet inte om det fungerar för dig, men jag hoppas det!

Stor kram!

2013-01-03 @ 12:14:47
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Maja

Se till att ladda batterierna ordentligt nu när du har så tuffa pass framför dig!
KRam! <3

2013-01-03 @ 16:22:56
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0