Femte Juli.

Det är något mystiskt med min kropp. Verkligen mystiskt. 
 
Varje dag, prick klockan elva, så börjar jag darra och må illa. Har inte riktigt hittat anledningen, men det är ett återkommande fenomen. Konstigt tycker jag. Väldigt konstigt faktiskt. 
Har precis haft mindfullness i fyrtiofem minuter. Om jag var koncentrerad? Nixx. Hörde inte ett enda ord han sa. Låg mest och fantiserade mig bort. Låååångt bort!
 
Har fortfarande lite svårt att acceptera läget. Jag accepterade att jag var tungen att ge iväg all kontroll. Och till viss del är den fortfarande bortgiven. Men varje dag känner jag att jag måste ta tillbaka kontrollen. Jag blir tillsagd ditten och datten. Saker jag ska göra själv och saker jag måste se till att de blir gjorda – på mina initiativ. Det är svårt det där. Att ta tillbaka den kontrollen igen. Det är skönt att kunna förlita sig på andra ibland. 
 
Babbel. Hemma är det skönt att kunna säga – "I morgon är det en ny dag". 
Visst, det kan man säga här också. Men alla dagar här är den andra lik. Och precis lika jobbiga. 
 
Åh. Får komma på något nytt att säga. 
 
"I morgon är jag ett steg längre mot livet".
Ja. det låter bra. 


Kommentarer
BusinessBird

Det låter superbra! Livet är nära.

2013-07-05 @ 11:59:15
URL: http://vivelafrance.blogg.se/
Helene

Kanske det är nervositet eller oro som illamåendet beror på? Jag minns när jag gick i mellanstadiet, och jag vaknade varje morgon och hade otroligt ont i magen. Kund inte äta något, dricka något och hade ingen lust att göra något över huvud taget. Sedan, på förmiddagen, så försvann magsmärtorna plötsligt! Men de kom tillbaka, dag efter dag i över en vecka, samma tid. Gick till doktorn, men han hittade inget. Senare i livet har jag upplevt de där magsmärtorna igen i olika perioder, och då alltid när något oroat mig. Då förstod jag att det var även det jag känt som liten; oro och ångest. Kanske är det nått sånt för dig också nu? Eller så kanske det är kroppen som försöker vänja sig vid större matintag?

2013-07-05 @ 13:41:54
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
F

PRECIS SÅ ÄR DET FÖR MIG MED! Fast på eftermiddagen.
Undra vad det beror på?

Svar: Visst är det konstigt?! Får jag svar på vad det är ås hojtar jag. ;)
Cecilia

2013-07-05 @ 17:40:57
URL: http://martafanny.sverke
johanna

du är stark och modig som inte viker dig, som har målet i sikte trots att det är tuff. undrar om anna t jobbar därnere nu? :)
kram

Svar: Ja, det känns rätt. Men det är tufft. Ja, det gör hon :) Kram.
Cecilia

2013-07-05 @ 21:00:39
Anna

När jag började äta mer hade jag ett tag extrema blodsockerfall varje dag, har för mig att det var på förmiddagen, några timmar efter frukost. Märkligt att de kom när jag började äta bra:) Men jag antar att kroppen fick någon slags omställningschock, och de försvann tids nog:-)

Svar: Ja, precis så är det nog! :) Skönt att det försvann för dig. Kram!
Cecilia

2013-07-06 @ 09:00:00
sara

Precis som du själv skrev i inlägget ovan så är det ett kraftigt blodsockerfall du får klockan 11. Det är inte något konstigt - din kropp reagerar med kraftiga signaler pga din låga vikt. Din kropp är fortfarande i svält trots att du äter och förmodligen gör den av med allt du äter - det krävs massor av näring för att reparera kroppen. Det är alltså din kropp som skriker MAT!!! klockan elva. Förmodligen äter ni lunch någon gång mellan halv tolv och tolv ungefär. Då du äter så regelbundet så är kroppen inställd på att få mat runt den tiden, samtidigt som den är livrädd för att den återigen ska bli utan. Därav den kraftiga reaktionen. Du har väckt kroppen och förbränningen till liv - det är ett gott tecken!!:)

Att du får blodsockerfall just den tiden är inte heller konstigt. Ni äter middag och kvällsfika tidigt, vilket innebär att det blir många timmar till nästa måltid, frukosten. Energin räcker således inte ända fram till lunch.

Du är bra!
Kramar

Svar: Det lät som ett klokt svar! Skönt dock att det är ett positivt tecken och inte tvärt om. Haha. Hoppas dock att det försvinner snart!! Kram och hoppas du haft en bra helg. :)
Cecilia

2013-07-06 @ 17:36:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0