Artonde Juni.

Helkass dag.
 
Men från vilket perspektiv? Något man får fråga sig själv om. 
 
Magen har fått kämpa på idag. Även hjärta och huvud har gått på höga varv. Är inte van vid det här. Om det är såhär man känner i magen efter en så kallad normalportion så har jag tydligen lurat mig själv i flera år. Jesus.
Annars? Haft basal, "gruppen" och snack med behandlaren. Givande att ha den där gruppen. Det är ett tillfälle då vi diskuterar ämnen som verkligen betyder något för alla. 
 
Idag pratade vi om fällor och bakslag. Situationer i vardagen som kan trigga igång ätstörningen och även hur man kan förhindra och förebygga eventuella bakslag. För sådana kommer alltid, till 100%. Gör om, gör rätt!
 
Lapat sol på ballen idag.
 
Skönt att alltid veta att det kommer en morgondag. Men först ska man ta sig igenom natten. Blir mycket mobilspel om nätterna må ni tro! 
 
Nu ska jag sätta mig i kvällssolen en stund innan kvällsfika kallar. Kram.
 
 
 


Kommentarer
Elin

Det var ingen dålig utsikt du hade ;)
Alltså, vad menar dom att en "normalportion" är? Antar att dom utgår från ens behov, för alla äter ju inte lika mycket i "vanliga" fall :)) Du är himla stark iaf! Kram

Svar: Helt okej faktiskt ;) Ja, bra fråga. Undrar jag med! Tallriken är iallafall FYLLD. Tycker också att det är lite knäppt att alla måste ha samma. Men man reglerar väl det så småningom :) Kram.
Cecilia

2013-06-19 @ 11:12:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0