Påskmorgon.

Sovit riktigt gott i natt. Det var på tiden tyckte jag! Inte vart mycket av den varan de senaste veckorna. Men kroppen sover när den behöver sova, så det är inget jag stressar mig över längre. Förutom att det är lite tråkigt att vara trött då..
Glad Påsk på er också! Var det inte God jul alldeles nyss? Snart säger vi väl Glad Midsommar och sedan är det God Jul igen. Passa på att njut av stunden
Tycker om Påsken. Det är mysigt med alla färgglada fjädrar, påskägg och påskkäringar. Ett litet tecken på att våren är på ingång också. Brukar som sagt alltid fira påsk ute på Tjörn med familj och vänner. Men i år blir det som sagt jobb. Slutar dock rätt tidigt så mitt firande blir med ett stort gäng vänner här hemma istället. Mysigt det med. 
 
 
Har vart och köpt ett stort påskägg att lämna till jobbarkompisarna på jobbet. (Åh, va jag är omtänksam va?). Höhö. Hoppas på att de har samma godissmak som mig bara. Dvs choklad och röd/svarta karameller. Nu däremot ska jag hugga in på min frukost. Blir äggfrukost påsken till ära. Ett av de bästa livsmedel som finns tycker jag. Proppfyllt med en massa nyttigheter. Allt i ett! Kanonbra. Och så är det gott, förbannat gott.
Rostad macka med stekt ägg, ost och kaviar. Har ni inte provat – pröva!
 
Hur ska ni fira påsk? Kram!


Kommentarer
Hanna

Älskar ägg, finns så mycket roligt att göra med dem! Koka, steka, äggröra, omelett, (+ en basingrediens i huuuuuuuuur många maträtter och bakverk som helst!)

2013-03-30 @ 11:00:30
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Linn

Man kan ju nästan tro att det är "God jul" som gäller. Med tanke på vädret. Snö på marken här D:

Men, men. Får hoppas den försvinner snart!


Glad påsk på dig! :)

2013-03-30 @ 11:51:22
URL: http://list.blogg.se
Elin

Måste säga att jag märker en stor förändring på dig hur du skriver och är, dvs, du verkar njuta av livet mer nu. Så himla härligt!!! (Och sug åt dig, det är du som har gjort förändringen!)

Men påsken firas lugnt, eller jag firar egentligen inte alls... Njuter av ledigheten och det första lugnet på flera veckor!

Svar: Åh va härligt att det märks även här. För det är så det är!!! :)
Äsch, firar inte heller så mycket. Förutom ett litet påskägg då :)) Skönt att vara ledig! Kram!
Cecilia

2013-03-30 @ 15:36:57
Anonym

Ja men gärna! Jag är verkligen inte svår att umgås med och dömer inte! Så vore kul!
Hört om jobb?:)

2013-03-30 @ 20:47:59
J

Var jag som skrev den anonyma kommentaren ;) fan vad härligt med överskottsenergi, på tiden :)

2013-03-31 @ 19:31:13
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0