En resa som inte ens har börjat.

All in eller inget alls. Slut på daltandet. 

Hjärnan är som en urvriden disktrasa. Men har jag väl bestämt mig så är det inte mycket som kan sätta fällben för mig. Jag tänker gå till botten med det här nu. Är finito med allt vad dumtankar heter. Eller inte riktigt än, men jag kommer bli. Hur? Med proffshjälp och en jävla massa vilja. Nu-kör-vi.
 
Orkar inte skriva så mycket. Men att jag snart kommer att åka iväg för en tid framöver är nu klart. Hejdå sommar (men) hej ett jävla bra liv. Hur länge det blir, återstår att se. Och exakt vilket datum det blir får jag veta om några dagar. Det får bli när det blir.. men nu vet jag i allafall att det just blir. Åh. Vad tusan har jag gett mig in på..
 
 
Dödens trött. Och trots att man inte oroar sig egentligen så är det ändå spänningar i kroppen, vilket gör mig totalt utmattad. Jag vet att detta kommer bli bra. Det verkade bra. Och oavsett om jag inte vet vad jag gett mig in på så vet dom sin grej. Därför oroar jag mig inte speciellt mycket. 
 
Hörs när vi hörs. Ta hand om er för ni är värdefulla. 


Kommentarer
Tua Esmerald Lövdahl

Underbart att höra detta! NU ÄR DET FINITO! Bra! Så här ska det se ut! Du kommer att klara detta galant. Kommer att gå upp och ned såklart, men i slutändan är det SÅ JÄVLA värt det!! BRA! <3

2013-05-29 @ 17:45:10
URL: http://pavagned.blogspot.se
ungefaer.blogg.se

Åh, FY FAN VAD DU ÄR BRA!!!!
Det blir bra, jag bara vet det. Det förtjänar verkligen du!!!!
Stora stora kramar

2013-05-29 @ 18:18:24
URL: http://ungefaer.blogg.se/
Josefina

Hej, jag har läst din blogg varje dag i säkert ett år men aldrig kommenterat. Måste bara säga att du är så otroligt stark och du kommer fixa detta! Är säker på att du tagit rätt beslut :)

Svar: Tänka sig att jag bloggat så länge.. haha. Då kan du nog inte hålla med om att detta var på tiden nu!! :) Dags att slutföra det jag en gång försökte börja på :) Kram!
Cecilia

2013-05-29 @ 18:46:29
Anna

Kramar om och säger, det kommer bli bra!

Svar: Kram!
Cecilia

2013-05-29 @ 19:03:30
Sandra

Ibland måste man lita på andra och tro på att de vet vad det gör. Jag är säker på att allt kommer bli jätte bra för dig till slut fina tjejen.

2013-05-29 @ 19:11:18
URL: http://www.saaka.blogg.se
Ida

Det kommer fler sommrar, det finns bara en av dig, du har bara en kropp, ett liv! Det kommer att vara sååååå värt det! Det kommer inte va lätt, men som sagt, de kommer vara värt det! DU ÄR VÄRD DET!!
Får man fråga vart du ska va?

Jag tror på dig! Stora stora kramar

2013-05-29 @ 19:31:28
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Viccy

Massor med pepp till dig, du fixar detta!! <3

2013-05-29 @ 19:36:07
URL: http://springaren.blogg.se
lovisa

Så jävla bra val! Du gör dig själv en björntjänst tror jag, stort lycka till!

2013-05-29 @ 19:36:13
URL: http://vintervindar.blogg.se/
Elin

Åh så bra ändå, ytterligare ett steg i rätt riktning! (Det är du värd, med allt slit du redan gjort själv). Hoppas att du kommer blogga vidare och hänga på instagram också i den mån det går! :)
Kram!!!

2013-05-29 @ 19:41:43
Ronja

Vilket behandlingshem ska du till? Lycka till:)

2013-05-29 @ 20:02:00
juliajensen.se

Det kommer vara värt det, var så säker!!!
kram på dig!!

2013-05-29 @ 20:02:45
URL: http://juliajensen.se/
Jonna

Du är redo för det här nu. Det är bara att tuta och köra, du kommer klara detta! Önskar dig all lycka, tusen kramar!

Svar: Ja, nu var det fan dags för detta!!! Tusen tack. Kram.
Cecilia

2013-05-29 @ 20:43:11
Jen

Det kommer ge så mycket tillbaka när du börjat äta mer, promise! Tankarna blir mer friia liksom. Heja!

2013-05-29 @ 21:05:52
URL: http://thejen.blogg.se
Anna

Så bra. Helt rätt av dig! Att ta itu med det nu så är det bästa du kan göra! Du tar ansvar för ditt liv och din hälsa genom att göra detta. Att skjuta det på framtiden är aldrig någon bra idé. Tar du tag i det nu kommer du att leva ett friskt och upplevelserikt liv. Jag är personligen "skräckexemplet" på hur det går om man inte tar itu med det. 16 år har jag slängt bort av mitt liv och kroppen har verkligen tagit stryk. Jag är övertygad om att det kommer bli bra!! Tufft blir det ju men det måste det få vara. För du kommer starkare ur det. Motgångar är till för att få oss människro att växa och bli starkare. Fokusera på målet.Om du gillar att läsa så läs boken Vinnarskalle av ola schenström. Han nämner bland annat ett exempel- hur häcklöpare tar sin an ett lopp. Det måste fokusera helt på frammåt- mot målet- hålla blicken frammåt. För börjar de tveka vid hindren kan de inte vinna. Ibland måste man helt enkelt köra racet fullt ut.
Jag tycker du är stark som gör detta. Du är en sån fin tjej med många kvaliteer som bara väntar på att komme ur sjukdomen. Jag tror på dig. Du kommer fixa detta om du väl har bestämt dig för det. Jag tänker på dig och önskar dig allt gott fina du. Stor varm kram!

Svar: Tack för din kommentar!! :) Och vet du.. det är aldrig för sent för att ta tag i det och göra om – göra rätt. Hoppas du mår bra!! :)Det sägs ju att det som inte dödar gör oss starkare. tror också att jag kommer komma ur detta som en starkare person :) Känns så! Det kommer svida på vägen. Men jag tänker inte släppa ögonen från målet :) Hoppas du får en bra kväll. Tack & stor kram!
Cecilia

2013-05-29 @ 21:05:53
Hedvig

DU ÄR SÅ HIMLA BRA SOM HAR STYRKAN ATT TA TAG I DET HÄR!
Snart är du fri Cecilia, kämpa lite till!
Kram!

Svar: Ja, snart är jag fri. Tänka sig.. FRI!!! Vilken jävla känsla det kommer att vara.
Cecilia

2013-05-29 @ 21:06:16
Linn

Gud vad härligt! Lycka till! Det kommer säkerligen bli superbra det här :) kram!

2013-05-29 @ 21:54:42
URL: http://list.blogg.se
Hanna

Capio varberg? Dom verkar ha rätt bra resultat av behandlingen som jag fattat det.

Mesost på gröt? Tja, folk är annars... Jag provade med lite rårörda lingon på nu ikväll och det var bra till. Mesost är ju.. liksom.. sött och tar upp mycket smakplats i munnen så lite syrliga lingon till var bra. Har bestämt mig för att jag borde tycka om det. Jag gillar ju getost i andra former och jag gillar kola och folk säger att det smakar lite som kola. Så jag borde ju tycka att det är gott och nu har jag gett mig fan på det.

Jag är också köldkänslig men jag kan lova dig en sak i alla fall. Man är mer köldkänslig som underviktig. Jag fryser fortfarande otroligt lätt, precis som innan jag blev sjuk men skillnaden mellan mitt normala frysande och frysandet vid undervikt är klart märkbar. Trodde inte det var så mycket värre än vanligt när jag väl var där nere men det var det.

Åt faktiskt just yoghurt och jordgubbar till middag idag för jag var så sugen. Fast jag såg ju till att ha i keso och nötter också så det blev någon energimängd att tala om.

2013-05-29 @ 23:01:46
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
K

Go go go Cecilia!!! Du är så himla bra som har fattat det här beslutet!

Svar: Känns otroligt bra!! Skrämmande, men bra.
Cecilia

2013-05-30 @ 08:18:33
helene

Vad roligt!! :) Det kommer säkert bli jättebra! Tänk när du är färdig med den himlans sjukdomen. När du kan åka på alla utlandsresor och vara pigg i kroppen. Kram!

2013-05-30 @ 08:24:05
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
ljudetavregn.blogg.se

Du är så stark och du kommer klara det här!! Kämpa på och ge aldrig upp fina du! Hejar på dig :)
MASSOR AV STYRKE KRAMAR!

Svar: Tusen, tusen tack! Kram.
Cecilia

2013-05-30 @ 10:02:50
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
Sara

Lycka till tjejen!
Du förtjänar att må bra och är värd all hjälp du kan få! Är rätt val du har gjort
Lyckokramar till dig!

2013-05-30 @ 10:14:02
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.se/
Felicia

Åh va bra vännen!! Detta gjorde mig glad att läsa! Jag tror på dig och jag vet att du kan fixa det. Du har så kloka tankar, du måste bara våga!
KRAM! (man menar det dubbelt så mycket om man skriver med stora bokstäver!) ♡

Svar: Känns faktiskt riktigt, riktigt bra detta! Sjukt nervös.. men de kan sin grej, det vet jag!! Ska bara flyta med nu.. låta någon annan sköta jobbet. <3
Cecilia

2013-06-01 @ 01:06:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0