Over the top.

Fredag.
 
Och helt plötsligt var det en vecka sedan man var hemma. Vet knappt vilken vecka jag är inne på här. Allt har flutit ihop. Men den här helgen är jag kvar här! Och nästa helg far jag iväg lite söder ut med mina fina vänner. Dock bara över dagen. Men lika mysigt för det!
 
Föresten en bra grej; Mammsen tar tag i saker. Hon strider för rätt saker. Hon var på möte igår med Lindex huvudchef. Hon ville ta upp snacket om de sjukligt smala modellerna de använder sig av. Det blev ett givande möte. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
Hoppas chefen tog åt sig en del! Alla har ett samhällsansvar. Och det som gör mig nästan mest förbannad är att det kryper ner så myckert i åldrarna. Man ska inte tänka på sådant när man är ett barn. Eller..man ska aldrig tänka på sådant! Det ger så fel budskap. Smal får man vara. Men inte sjukt smal. Jäkla skillnad!
 
Helt plötsligt så är det vi som har trillat dit i ätstörningsträsket som ska visa sig "friskast". Misstolka mig rätt. Men det känns som hela samhället är hjärntvättat och går på dieter och ohälsosamma trender. Strunt samma. Kan inte få fram detta rätt. Tycker bara det är sjukt frustrerande att man som sjuk plötsligt ska vara den duktiga. För vi får minsann inte mixtra, trixa och dona hur vill med mat och träning. Men det finns de som gör det värre, men ändå inte anses...tja, som sjuka! 
 
 
Ja, fredagsgrubbel. Min stressnivå har legat långt over the top den senaste tiden. Ett ord, sen bröt jag ihop! Har gått på högvarv de senaste dagarna. Behöver nog komma ner på jorden lite. Bara sitta. Kanske bara se på tv, läsa... eller bara vila. Vill göra saker hela tiden. Rädd för rastlösheten. Ser till att den inte kommer. Sjuttioåtta bollar i luften samtidigt. Det blev lite övermäktigt.
 
Bara vaaaara. Snart middag. Svamprisotto. Och ikväll blir det idolmys.
Kram på er
 
 
 
 


Kommentarer
elin

Hatar verkligen smal-hetsen och det sjuka idealet!! Vad hände med att alla är olika och ser olika ut?? Tydligen ska alla se likadana ut och vara sjukt smala för att vara bra typ....?!

Iof har väl tyvärr alla tjejer tänkt att de inte passar in tyvärr. Bra att din kloka mamma tog tag i saken på riktigt!!!

Svar: Ja, hejja ALLA som tar tag i detta. Minsta lilla och man har ändå gjort något. :) Hoppas DU har det toppen. Kram!!!
Cecilia

2013-10-11 @ 19:13:22
Elaine - Fotograf & Modell

Såå fin bild på dig! Älskar ditt hår :D

Låter som om du behöver en spa-weekend på "Bara Vara" http://www.varbergsstadshotell.com/vara-paket/bara-vara

Svar: Tacktacktack!!! :)
Cecilia

2013-10-11 @ 20:25:28
URL: http://capricore.blogg.se
Emma

Hur många kg plus har du gått under din tid på capio?

Svar: Vad skulle det hjälpa dig om jag sa det?
Cecilia

2013-10-11 @ 20:27:04
Camia

Heja dig och din mamma!! Kram

Svar: Håller med!! ;) Bra initiativ!! Kram.
Cecilia

2013-10-12 @ 10:21:36
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Johanna

Gud så bra av din mamma! Jag har varit i kontakt med H&M för si sådär ett halv år sedan, "självklart" blev det ingen förändring för som du säger, ingen kan göra allt men alla kan göra något. Fler måste reagera och protestera annars kommer vi inte framåt gällande det här.
Ta hand om dig! Kram

Svar: Det känns som de inte lyssnar. Men som sagt; Alla kan verkligen göra något!! Kram.
Cecilia

2013-10-12 @ 15:59:18
URL: http://johannabrunnberg.spotlife.se
Lisa

"Helt plötsligt så är det vi som har trillat dit i ätstörningsträsket som ska visa sig "friskast". Misstolka mig rätt. Men det känns som hela samhället är hjärntvättat och går på dieter och ohälsosamma trender. Strunt samma. Kan inte få fram detta rätt. Tycker bara det är sjukt frustrerande att man som sjuk plötsligt ska vara den duktiga. För vi får minsann inte mixtra, trixa och dona hur vill med mat och träning. Men det finns de som gör det värre, men ändå inte anses...tja, som sjuka! "

Jättebra skrivet, verkligen mitt i prick! Jag förstår precis vad du menar med allt du skriver. Det skulle vara intressant för oss läsare om du ville utveckla och skriva mer om det. Du satte verkligen ord på många grejer här. Lite luddigt skrivet av mig nu märker jag, men jag hoppas du förstår vad jag menar :)

Det är en väldigt fin blogg du har och du verkar vara en fin och klok person. Man märker stor skillnad på den Cecilia som skriver nu, jämfört med den som skrev för några månader sedan! Mer personlighet nu ju bättre du blir, fortsätt så! Du är värd ett friskt liv och du skulle bara veta vilken inspiration du är för mig. Oändligt många tack för att du delar med dig :)
Kram

Svar: Tack! Ja, och det är verkligen så jag känner. Riktigt frustrerande. Å tusen, tusen tack. Blir lika glad varje gång över att få höra det. Och ja, det är väl lite skillnad trots alls. :)Kram!!
Cecilia

2013-10-12 @ 20:47:02
Helene

Det finns verkligen otroligt många friska som har sjuka beteenden. Men en skillnad är väll att de friska på något vis lyckas hålla balansen. De bantar en vecka och blir sedan "avbrutna" av något roligt som händer, glömmer bort maten... Eller vissa som tränar varje dag, som verkligen tycker att det är jättekul, hela deras liv går ut på det och de har fullt med vänner kring sig när de tränar... Nu kom jag inte på mer, det är så tidigt på morgonen :)
Bra gjort av din mamma! Hoppas det sker en förändring.

2013-10-13 @ 08:59:13
URL: http://helenesoderberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0