Söndag. Det säger det mesta.

Hej söndag.
 
Var på Tjörn igår. Åt ute och fick en del saker gjorda. Det går bra hemma. En del saker som trasslar till det för mig. Men i stora hela så går det faktiskt bra. Vardagen, ja livet blir mycket lättare när man tillåter sig saker. Det går precis som jag räknade med att det skulle gå. Inte exemplariskt, men helt okej. 
 
Vill berika mitt liv med nya saker. Nytt, nytt, nytt! Och jag tror att jag har hittat en del nya saker som kommer göra min ängsliga vardag tusen gånger bättre. Så som finfina vänner, framtida plugg osv.. Tror även att jag, som vart rätt vilsen, kommer finna rätt till slut. Det känns så!
 
Är bara utskriven i två veckor. En vecka kvar hemma med andra ord. Sedan vet jag inte hur det ser ut. Vet inte hur länge jag blir kvar och jag vet inte nånting egentligen. Har inget att stressa hem till, men vill samtidigt hem och börja på nytt liv relativt snart. Tror det är viktigt att inte vara där för länge. Misstolka mig inte. Man ska vara där precis så länge man behöver och tills man känner att man kan stå på egna ben. Men i mitt fall tror jag att det är nödvändigt att finna motivationen utifrån (och innefrån, självklart). Man måste vilja saker själv för att kunna genomföra det på riktigt.
 
 
Fika med vännerna står på schemat idag. Och städning. Och tvättning. Och sopplunch. Hoppas ni får en bra söndag mina vänner. Kram till er.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0