I mina händer.

Hej.
 
Förlåt för lite frånvaro. Men har flyttat hela helgen. Ja, hela helgen. Alltså, vart kommer alla saker ifrån? Kom hit med två par skor och nu har jag plötsligt åtta? Fattar nada. Haha. 
"Har du ännu mer saker?" Och då var jag inte ens halvvägs. Jag säger då det. Har gått otaliga gånger fram och tillbaka med mina saker idag. Men nu är jag äntligen färdigt. Nu är det bara att få ordning i det nya rummet också!
 
Känslor kringt detta? Förvirrande, spännande och konstigt. Rätt förstående, med tanke på att jag bott inne på kliniken hela tre månader. Vore konstigt om det inte kändes konstigt. Men som jag sa igår så är det stora hela rätt likt steg ett. Kommer dock bli mycket mer eget ansvar som sagt.
 
Ingen personal här i eftermiddag. Så middag, näringsdrycker och kvällsmat ligger i ens egna händer. Såklart att vi äter tillsammans allihopa. Men det är fortarande på ett annat sätt! Ingen som kollar att det blir rätt, om ni förstår. Men jag hade inte flyttat över hit om jag inte litade på mig själv att jag faktiskt klarade av det.
 
 
Här tänker jag ligga och slappa hela kvällen. 
 
Annars? Har fått "fri" utevistelse. Det är inte det att jag får kubba tjugo varv runt fästningen, men ni hajjar. Får cykla till stan, bada, gå promenader, åka iväg längre om jag känner för det.. osv! Mer som en vardag. Allt i en förnuftig mängd såklart. Och ett förnuftigt tempo. 
 
Lunch idag blev thailändsk korv med nudlar, mellis smoothie gjord på yoghurt, banan och hallon. Och middagen om en stund blir kycklingsallad med fralla till. Hoppas ni får en bra måndag. Kram!
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Så skönt att få en liten "vardag" ändå! Måste kännas skönt ändå att ni äter tillsammans, en liten trygghet. Eller är jag helt ute och cyklar? Haha :)

Hoppas att du får en bra dag och att detta nästa steget blir lika framgångsrikt som det första! Kram :)

Svar: Ja, det är klart det är en trygghet!! Jätteskönt är det :)
Tack. Det ska jag se till att det blir :)) Hoppas du mår bra! Kram!!
Cecilia

2013-09-09 @ 16:23:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0