I want it, but i don´t.

När det duktiga tar över för mycket så blir det ett hinder. Jag blev sjuk rätt tidigt i livet. Innan jag hann finna vem jag egentligen var. Jag sattes i en position där jag var tvungen att följa pekpinnar. Det var order från min dåtida behandlare som jag "litade på". Jag gjorde det hon sa. Och sedan var det inget mer med det. 
 
Sedan blev ja sjuk – igen. Jag gick från att lyda order som skulle ge mig ett bra liv till att åter igen följa ätstörningens krav och pekpinnar. Jag gick från att följa äs, till att följa behandlaren för att sedan följa ätstörningens röster igen.
 
...och nu sitter jag i samma position som från början. Då jag åter igen lyssnar och följer de meningar och ordinationer som tror sig leda till ett bra liv. Men ärligt talat; Jag har på riktigt glömt av hur man lever! Svart eller vitt. Antingen lever jag efter ätstörningens normer. Si och så mycket mat och si och så mycket träning. Planerat in i minsta detalj. Eller så följer jag capio vart jag än går. Men si och så mycket mat och si och så mycket träning. 
 
Men fortfarande lika inrutat och fortfarande lika begränsat. 
Vad jag än tycks välja så känns det bara fel, fel och fel! 
 
 
Känns som om mitt liv kommer gå och om och om. Det bli bra för att sedan bli dåligt igen. Och sen repeat igen! Fast kanske har jag bara en dålig dag (eller dålig period). Får hoppas på det!
 
Tog mig ut för att rensa tankarna. Tillbaka kom jag som en dyngsur katt. Satans höst. Regn och regn!
Snart middagsdags. Falukorv och makaroner står på menyn. Kram
 


Kommentarer
Amila

Alltså...jag har dragit mig för att skriva, men jag får känslan att du rutar in och begränsar dig själv, ja, dig själv Cecilia, med att grubbla över om du lever inrutat. Det är trots allt DU, någon som behöver mönster att följa och att ha rutiner. De flesta behöver rutiner och mönster för att känna harmoni. Se det inte som ett misslyckande. Däremot kan vi försöka att då och då komma ur våra rutiner och tillåta oss det också. Utmaningen ligger i att inte se det som ett fel när det väl händer.

Jag hoppas att du inte avbryter din behandling för att du tror att du bara följer någon annans regler. Det är trots allt DU som valt att bli frisk och att låta den DU är att blomma ut för fullt. Du är redan du, du ska bara bli ett snäpp bättre, ett snäpp friare :)

Du är på god väg och du gör massa framsteg! Just keep on!

2013-09-17 @ 16:41:25
Thessan

Massvis med kramar och pussar och allt annat mysigt till dig hjärtat!!! You can do it!!! :D <3

Svar: Right back at ya. <3 <3 <3 Kram!!!
Cecilia

2013-09-17 @ 18:02:46
Elin

Jag tror att det där med maten och träningen och allt annat för den delen oxå kommer att falla sig naturligt ju friskare du blir. Det låter hårt kanske, men det är vad jag tror! Sen när du är i en svacka så litar du nog inte fullt på dig själv heller tror jag. Men en sak kan jag säga dig och det är att det kommer bli bra och du kommer inte behöva fundera lika mycket i framtiden! Bra va?

Bamsekraaaaaaaam <3

2013-09-17 @ 19:21:40
Emma

Hur stor potion äter du av just korv och makaroner?

Svar: Måttar inte här!
Cecilia

2013-09-17 @ 20:59:15
Camia

Frustrerande, det kan jag förstå. Jag tog mig också ut i kväll (tvungen för hundens skull) och blev som en dyngsur katt. Ja, satans höst med regn och blåst. Ny dag i morgon :)

Svar: Men mysigt att ha en hund iallafall!! :)
Cecilia

2013-09-17 @ 22:12:40
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
anonym

Jag lovar att det inte fortsätter så. Efter tio års sjukdom, behandlingar hit och dit var jag också svart och vitt. Men jag genomförde sista behandlingen helt, vilket gjorde mig rustad. När jag kom därifrån var jag helt capio styrd, och trodde aldrig jag skulle kunna leva. Vad är det liksom? Men ju längre tiden går, ju mer man utmanar men ändå håller kvar behandlingen, desto friskare blev jag. Idag är jag helt frisk! Så tvivla inte fina cecilia. Jag vet att du kan lära dig leva! Ingenting är svart eller vitt!!!!Heja heja!

2013-09-18 @ 09:05:19
Siri

Har du en mailadress? Känner igen mig mycket i en del och skulle gärna dela med mig av det jag upplevt hjälper och sett hjälpa andra.

Siri

Svar: [email protected] :) Bara att maila!!
Cecilia

2013-09-18 @ 09:47:22
johanna

du satte precis ord på mina egna tankar och reflektioner kring min egen resa, mitt eget förhållande till livet, regler och mönster. fri. vad innebär det egentligen för mig? men inte heller där är allt svart eller vitt. fri är inte synonymt med helt fri från ramar, regler eller rutner. däremot letar jag efter en frihet att följa mitt hjärta.

Svar: Du kommer finna den friheten så småningom. Med lite tålamod så. Hoppas du mår bra. Kram!!!
Cecilia

2013-09-18 @ 20:09:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0