Second Chance

Hej vänner och ovänner.
 
Det är första helgen jag är kvar här sedan jag kom till steg två. Under helgerna finns det som sagt ingen personal här utan man får sköta sig själv. Men vi som är kvar här på helgen stöttar och äter tillsammans såklart. Tiderna osv är desamma som under veckan. Enda skillnaden är egentligen bara att det inte är någon personal här. Plus att vi inte lagar mat på samma sätt.
 
Nåväl. Gav oss iväg i förmiddags till en second hand-butik som ligger i andra änden av stan. Cyklade iväg direkt efter frukost och var tillbaka lagom till lunch. Hittade en jäkla massa snygga plagg! All in black. Mytröjor och lite finare kläder. Allt för en jäkligt bra summa. Tycker om second hand. Hatar att slänga saker. 
Väl tillbaka fixade vi mat. För min del thailändsk korv med quinoa. Min kärlek till quinoa har inte försvunnit än. Toppengott!
 
Cili con carne (för ett tag sedan)

Andningen fortsätter att jävlas med mig. Ännu en natt då jag satt upp och "sov". Inte konstigt att ögonen är trötta. Finns ju inte så mycket att göra åt saken heller. Och att cykla så långt som vi gjorde idag tycks inte heller vara den bästa idén. Blir bara värre om jag anstränger mig. 
 
Vi är bara tre stycken i hela huset för tillfället. Lite lugnare än vad man är van vid. Men samtidigt lite mysigt. Nu ska jag fortsätta mitt lilla projekt innan det är middag om någon timma. 
Hoppas er dag vart bra so far. Kram
 


Kommentarer
Linn

Blev plötsligt helt stört sugen på chili con carne när jag såg bilden. Inte ätit det sedan jag var liten typ. Haha!

Svar: Det är sååååå gott :D
Cecilia

2013-09-21 @ 16:13:47
URL: http://list.blogg.se
Linnéa Johansson

Åh, låter himla besvärligt med andningen!:( Hoppas det fixar sig på någe vis! Kram<3

2013-09-21 @ 17:08:29
URL: http://linneascheffler.blogg.se/
Camia

Ja, du får ta det lungt och lyssna på kroppen. Ibland är det bara vila som gäller. Krya på dig! Kram

2013-09-21 @ 17:16:19
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Alexandra

tack för bilden! Ett solklart exempel på talriksmodellen *tummenupp!*

Svar: Så lite så ;)
Cecilia

2013-09-21 @ 17:33:02
URL: http://lexie85.blogspot.com
Elin

Låter som att det är bäst att slippa cykelturerna i framtiden? Hoppas att helgen blir bra och skönt att ni inte är så många. Hur många är ni i vanliga fall? :)
Kan ju vara skönt ibland att få lite extra plats ibland ;)

2013-09-21 @ 18:52:13
Thej

Riktigt imponerad av din utveckling. Vore kul att ses och prata gott :) kram

Svar: Det är faktiskt jag med om jag ska vara ärlig ;) Det hade vart toppen! Hoppas på att få komma hem allt oftare. Vart bor du nu? :)
Cecilia

2013-09-22 @ 15:52:08
URL: http://thejen.blogg.se
jen

bra att du vet om det :) Bor i gbg :)

2013-09-23 @ 00:16:46
URL: http://thejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0