Livets vägval

Ambivalent. Beslutsångest. Förvirrad. Ska jag välja det eller det? Ska jag ta den eller den vägen? Småval, alla småval – det är det som gör mig galen. Fjuttsaker som bara ska gå av farten kan ta mig en väldigt lång tid att bestämma. Kan spekulera och planera tex pålägget inför frukosten redan kvällen innan. Jag går mig själv på nerverna ibland.
Men just nu grubblar jag på viktigare saker än om jag ska ha skinka eller keso på mackan i morgon. Nu sitter jag nämligen och funderar på vad jag ska äta till middag. Okej, faktiskt inte... för det är redan planerat ;) Sitter dock och funderar på hur jag ska göra till hösten!
Höger eller vänster?
Som jag nämnt så ska jag söka in till en skola. Sista anmälningsdagen är på torsdag, så jag får lägga på ett kol och skicka in de där förbannade papprerna snart. Men frågan är – vill jag eller vill jag inte läsa den där kursen? Jag har precis fått ordning på min vardag och är rädd att behöva starta om från ruta ett om jag flyttar iväg. Dvs med rutiner hit och dit. Det kanske inte är värt att chansa på det. För jag vägrar att behöva starta om från ruta ett igen.
Får sätta mig under korkeken och filosofera
(Bild från idag)

Borde kanske bo hemma under hösten, hålla kvar vid mina rutiner och helt enkelt komma på fötter igen innan jag gör något nytt. Så-svårt-att-bestämma-mig. Sen är det ju inte alls säkert att jag kommer in på skolan heller. Men jag måste ju veta hur jag vill göra ifall jag nu kommer in.
För några månader sedan hade jag bestämt mig helt och hållet för att jag var redo för att flytta iväg, men det var innan jag hade en vardag som jag trivdes med. Jag gick här hemma dagarna i enda och kände mig missnöjd med allt. (Främst jobb och rutiner). Men nu är det helt annorlunda då jag faktiskt har fått iordning på saker och ting.
Jag får helt enkelt söka in. Och när jag får reda på om jag kommer in eller inte så får magkänslan sköta resten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0