Godkväll!

Rackarns skönt att jobba dag för en gångs skull. Uppskattar att ha mina lugna kvällar här hemma. Och de uppskattas extra mycket då jag har lite sällskap också :) Lilla pappa är på besök. (I sitt egna hus förvisso..) haha. 
Dagen har gått fint. Fick min tid till att äta lite mat på jobbet. Men visst fick jag skynda mig en aning. Oavsett om man har mycket eller lite att göra så känner man sig ändå stressad när man ska äta. Det finns alltid saker att göra och man har lixom inte tid att ta det lugnt, även om det är rätt folktomt. 
 
 
En liten dagens också.

Dagens uppstigning: Klarvaken vid halv nio, men pallrade mig inte upp förens vid tio.
Dagens frukost: Behöver jag ens nämna? Haha. Naturell yoghurt med körsbär, vaniljpulver, dinkelpuffar och min älskade frukt-och-nöt-blandning + två mackor med massa gott. Och en massa melon. 
Dagens bästa: Att jag börjar få ordning på saker och ting. + fint sällskap! (Och frukosten..) ;) 
Dagens sämsta: Kluven inför några beslut. (Små, små beslut som ändå får mig apstressad)
Dagens köp: Massa mat inför resan, snus och mjaa.. det var nog det. En mascara också, blå såklart. 
Dagens ska göra: Äta kvällsmat och packa inför helgen
Dagens längtan: Mina två resor jag har att se fram emot.
Dagens kloka: "Vad spelar det för roll om du vinner hela världen men förlorar dig själv?". (Jävligt sant, du ska alltid komma i första hand)
Dagens sug: Alltså, skratta inte.. men mina cravings efter en krämig risotto är inte att leka med. (Hur fasen kan man få ett sug efter det? Helknas)
 
Nu ska jag äta maaat och kolla på tv och vara en social dotter. Puss!

 

 


Kommentarer
L

Kan du inte lägga upp exakt vad du äter en dag? Alltså vilka måltider, på vilka tider o vad du äter :)

Svar: Det blir väldigt olika då jag inte följer något matschema :)
Cecilia

2012-08-02 @ 22:10:13
Nettan

När du äter musli(hur mycket lägger du upp mäter du?) samma sak när det gäller flingor, yoghurt och mjölk finns det några riktlinjer att man ska helst följa vad som räknas som en normal portion?

Svar: Man ska äta 3dl fil/yoghurt (3%), 2 dl flingor / 1 dl müsli :) Och självklart mackor och så till det!
Cecilia

2012-08-03 @ 08:12:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0