Äntligen vid smultronstället

Gårdagen gav mig bevis på hur viktigt regelbundet ätande är. Att ställa mig framför ett buffébord med alldeles för kurrande mage var ingen bra idé, tyvärr. Skönt att jag hade folk omkring mig som kunde distrahera tankarna från att bli allt för eländiga. Det var nödvändigt! 
Det som suger är att jag fortfarande inte har lärt mig att äta mig mätt på riktig mat, utan jag fortsätter att få den där bukfyllnaden med hjälp av sallad, grönsaker och annat "onödigt". Resultat? En mättnad som känns större och värre än vad den är. Nu har jag gjort detta misstaget allt för många gånger och ska börja lära av mina misstag. Idag blir det andra bullar. Ska lägga upp en normalportion från första början och ber magen om mer mat så ska jag ta mer mat och inte kaninmat
 
Bild från Kroatien
 

Nu är jag ute på Tjörn igen och sommarkänslorna satte i direkt när jag såg huset. Mitt älskade smultronställe. Här mår jag fint och känner mig lugn. För att maximera sommarfeelingen så blir det jordgubbsplock och mys på altanen ikväll. Men innan dess ska jag och mamma till affären och handla middagsmat. Vi ska inhandla "ny" mat. Sådan där "farlig" mat ni vet, som egentligen är a piece of cake att äta, eller vardagsmat som det också kallas i många hushåll. 
 
Hoppas ni får en härlig Söndag. Puss & Puss


Kommentarer
Denksam- Rebeccas matblogg <3

Sv: ja jag och familjen är ute m båten nu :) okej tack för tipset, ska försöka övertala mina föräldrar om att segla där nån gång! :D
jaa visst är det! just nu bara kryllar det av smultron överallt<3

2012-07-15 @ 11:44:58
URL: http://denksam.wordpress.com
isa

Hej sötnos!
självklart är det okej att du frågar, har velat kommentera här länge men inte vågat, dels för att jag inte är rätt person att säga åt dig hur du ska göra (jag är själv inte felfri liksom) men även för att jag inte vill att du ska ta illa upp! Men nu säger jag det jag tänkt på iallafall.. jag tror du måste sluta med "grönsaksöverätningarna" och börja äta kolhydrater om du ska lyckas gå upp i vikt och få tillbaka livet. Det du (verkar) äta är ungefär vad 55åriga Berit behöver, du behöver också kolhydrater!! Jag vet att det är svårt och man vill göra det på "sitt sätt", jag har också varit där men det håller inte i längden. Du kommer aldrig få ett värdigt liv. Hoppas du inte tar illa upp, vill bara väcka dig!

och som svar på din fråga; jag äter glass/fika/godis som mellanmål. Inte utöver :))

kram!

2012-07-15 @ 14:47:20
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Ida Jansson

Ingen mat är farlig mat vännen. Man kan äta allt :) Ofta tror man att man kommer få panikångest om man äter det "förbjudna" men sen när man gör det så märker man att det inte va så¨farligt som man trott... Åt nyss några mariekex med ost, inte för att jag va tvungen (hade redan ätit mitt mellanmål) men det såg så gott ut så åt ändå och jag lever än ;) Jag har även minskat dramatiskt på frukt och grönt. Det ger bara bukfylla som sagt. Satsa på näringstät mat. Äter du potatis, pasta, ris mm? Inte sett det på dina bilder... Kämpa på! Du kan! Kram

2012-07-15 @ 17:04:06
URL: http://fightforlife.bloggsida.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0