Dagens mående – helskumt!

Vet inte var gårdagens dipp kom från. Dock är det inte mycket bättre idag , men tack och lov har jag sällskap här hemma under dagen. Skönt det. Men har kollat på mitt schema några veckor framöver och jag kommer kunna pendla mellan Alingsås och stugan nästan hela tiden. Och efter denna "schemaomgången" så åker jag iväg på en veckas semester och sedan flyttar familjen hem och börjar jobba. Så det ser lovande ut men jag inser även hur snabbt sommaren kommer gå. Det är ju för tusan snart Augusti (?!) Nåja, vi är inte där än i allafall :) Så jag får försöka njuta av varje dag som går. Så gott jag kan åtminstånde. 
 
Blev minst sagt en hektisk dag på jobbet igår. Det var några sommarvikarier som jobbade passet innan mig. Resultat? Ingen lök, ingen sallad, inga uppvärmda kokkorvar and so on. Stod och hackade lök i 120 k/h tills tårarna sprutade. Haha. Hoppas att det är lite mer förberett ikväll när jag kommer. 
 
Frukosten i magen och jag är redo för en ny dag

Gårdagen slutade i tårar och denna morgonen startade i samma spår. Och efter lite nya insikter och massa prat så tycker man att det borde kännas bättre, men nej..! Ska verkligen försöka skaka av mig allt dåligt och ha en bra dag ändå. Mamma föreslog en utmaningslunch, men jag föreslog sushi. Får se vad det blir! Känns som att man ska utmana när man känner sig på topp och inte tvärtom. Inte sant? 
 
Hoppas ni får en fin dag trots regnet. Puss & Kram


Kommentarer
ida

Skönt att höra att du kunnat njuta av resan!! Jag tycker du ska utmana dig idag. Varför dra ut på det? Varför vänta? Tiden går o livet rusar iväg. Tycker du ska ha som mål att utmana dig varje dag. Har jag haft o tillslut är det ingen big deal. Välj det som den friska cecilia gjort. Praktisera som dig själv. Du säger att du mår bra nu, fatta då hur bra du skulle må omdu gick upp till hälsosam vikt o gjorde precis som DU ville utan äs! :) kämpa på

2012-07-14 @ 10:06:33
URL: http://fightforlife.bloggsida.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0