Liseberg

What a day! Strålande väder, bästa familjen, godaste maten och som pricken över i:t var det precis lagom med folk på Liseberg. Var där lagom tills det öppnade och det första vi gav oss på var Atmosfear. Vi "icke höjdrädda" lyckades iallafall övertala en av två höjdrädda i familjen att följa med. ;) Guuuud vilken kick man fick! Underbart :)
 
 
Balder – som i vanliga fall brukar vara a piece of cake orsakade idag en förjävlig sträckning i min nacke. Vet inte vad som hände, men nacken flög bakåt och jag trodde att min ryggrad skulle knäckas. Det knakade i varenda kota och nu sitter jag här stel som en pinne och får ont så fort jag ska vända på huvudet. Suck. Men det fick det vara värt. 
 
Halstrad Laxfilé med rotfrukter, ugnsrostad potatis, pestovinägrett och vitvinssås. 

Ni ser vem som stod av valet av restaurang va? ;) Vi gick runt och läste på lite olika menyer och slog oss ner på en restaurang där "Lax" prydde översta raden av menyn. Kort och gott – fan va bra det smakade!
Och nu undrar ni såklart om det blev några små salta popcorn också? Och vet ni.. det blev det faktiskt(!!) Kanske inte vräkte i mig precis – men huvudsaken är väl ändå att jag smakade? Dock var det långt ifrån tillräckligt för att bli ett fulländat mellanmål. Så det nedpackade melliset åkte ner i magen det med. :) 
 
Restaurangbesök där jag valde det Jag ville, popcorn och sedan ett utökat kvällsmål. Bra jobbat idag Cecilia. :) 
 


Kommentarer
Karolina

Jaa det var verkligen en himla mysig dag! Din dag lät inte så dum heller, riktigt avis jag som älskar bergochdalbanor!!
Och duktiga du som smakade på popcorn, ett stort steg i rätt riktning! Du är grym!

2012-06-21 @ 22:43:40
URL: http://akleian.blogg.se
ellen

du är så duktig! fortsätt kämpa i denna takten :-D

2012-06-21 @ 23:23:52
URL: http://vindsvala.blogg.se
Rebecca

mys med liseberg! Jobbar där men har inte varit i parken ännu, nästan pinsamt ju! haha

2012-06-23 @ 12:04:28
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Rebecca

mys med liseberg! Jobbar där men har inte varit i parken ännu, nästan pinsamt ju! haha

2012-06-23 @ 12:04:30
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0