Beslut

Det händer så otroligt mycket i mitt liv just nu. Samtidigt som jag har fullt upp med att ta hand om mig själv så är det så mycket andra saker som ska fixas. Hänger inte riktigt med i svängarna. Blir ju helt yr i bollen av alla beslut som ska tas.
Vet inte om jag har sagt att jag ska söka in till en skola och kanske börja plugga till hösten. Är egentligen sjukt skoltrött men jag kände att jag behövde göra något och inte bara gå här hemma och dega i ett år till. Så jag ska söka till en kurs som bara är rolig. Hälsa, livsstil, kost och foto är vad kursen innebär. Känns som det passar mig bra. Kommer inte kunna tillgodogöra mig de betygen när jag söker in till universitet/högskolor i framtiden, så mitt mål är bara att flytta till ny stad, läsa något som intresserar mig och få stå lite på egna ben helt enkelt. Med tanke på att jag inte kan tillgodogöra mig betygen i framtiden så kommer jag gå in med inställningen att bara ha kul. Om ni förstår vad jag menar.
Men igår fick jag ett litet dilemma. De ringde nämligen från en kiosk/gatukök/restaurang här i stan igår och bad mig komma på anställningsintervju. Sökte den tjänsten för några månader sedan så jag blev väldigt förvånad när de ringde. Om jag får jobbet så innebär det en del jobb där under sommaren och sedan blir det heltid till hösten. Jag vet lixom inte om jag ska gå in helhjärtat och försöka få det jobbet, för tänk om jag kommer in på skolan?! Men kommer jag inte in på skolan så vill jag verkligen jobba där framöver.
Det bästa är väl att säga som det är till chefen. (Med tankarna om skolan till hösten och allt). Lika bra att vara öppen från början. Ska ringa henne idag och boka tid för en arbetsintervju och sedan får vi se hur allting blir.
Dagen kommer i allafall spenderas åt att skriva personligt brev till skolan, fixa massa inför vernissaget, fika och ikväll blir det till att slappa med stort S. Får inte glömma laxmiddagen heller. Det är ju lördag ;)
Hade behövt lite vägledning eller någon som kunde ta mina beslut åt mig.

Bästa frukosten är nu i magen i allafall och nu är det dags att fixa i ordning sig för att åka till stan. PUSS 


Kommentarer
sara

Hej. försökte hitta din mejl men men..

Bor du i Borås? Jag gör! De e sjukt, för jag kämpar mig tillbaka till 10kgs normalvikt efter ett återfall i min jävla ätstörning som e ortorexia. Skulle vara kul å ha kontakt då jag finner mig väldigt lik i dig. Jaja du har ju min mejl så.. Men jag hoppas du e stark <3

2012-03-17 @ 17:03:27
Cecilia

Sv: Hej! Du kan nå mig på [email protected]



Jag bor inte i Borås. Dock väldigt, väldigt nära. Tillbringade några år där dock då jag hade min pojkvän där förut. :) Du får väldigt gärna ta kontakt med mig via mailen om du känner att du vill det. :)



Be strong. Kram!

2012-03-17 @ 17:31:36
URL: http://vagenupp.blogg.se/
Johanna

Så svårt när man ska bestämma något så pass "stort". Gör det som känns bäst och tryggast just nu, se till bara att skolan inte får dig att känna dig jätte pressad. Så du kan fortsätta din resa till ett friskare liv. Kram!

2012-03-17 @ 19:48:22
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0