Återfunnen energi

Det blev ett fejkleende som övergick till äkta tårar. Många sådana. Ännu ett samtal idag – ett givande och peppande sådant. Så tårarna var någon form av lättnadstårar. Efter det lilla (långa) samtalet åkte jag och mamma och köpte ett par fina byxor till mig. Luftiga, mönstrade sommarbrallor som ska ersätta mina kvava jeans dessa sommardagar. Välbehövligt.
Så nu sitter jag här, lättad, rödögd men med ett äkta leende på läpparna den här gången. Vissa människor vet hur man vänder på ens humör rätt rejält. Lunchen har precis åkt ner i magen med. Slevade upp mer än en normalportion – två gånger om. För nu jävlar. Ja, jag säger bara det – nu jävlar.


No shit?!

Nu ska jag göra lite nytta. Energin har hittat tillbaka för stunden, så får passa på innan den bestämmer sig för att försvinna. Och hörni, ge aldrig upp för guds skull. Kämpa, blicka framåt, gör upp framtidsdrömmar och det viktigaste av allt – var din egen bästa vän!


Kommentarer
Ida

Tittar bara in en snabbis o kastar iväg en stor kram till dig!

Fasen va Du är Bra! Det är lite bergodalbana o de måste det få vara, att inte fastna i det utan kämpa på is the shit!



You go girl!!

2012-05-24 @ 15:48:36
URL: http://skeptisk.blogg.se/
k a r i n

Härligt! Vart köpte du dina byxor? :) Jag är ute efter ett par sköna sommarbyxor nämligen :)

2012-05-24 @ 17:30:13
URL: http://raindance.blogg.se/
klara

sv: har du inte provat philadelphia + jordgubbar på mackan, gör det! hihi :)

åh, att börja dagen med att läsa dessa peppande ord, guld värt! kram

2012-05-25 @ 08:39:29
URL: http://femkopparkaffe.blogg.se/
elin

Åhh tack älskar den verkligen:D



Hur mår du idag? Va ska du hitta på idag?<3



KRAM<3

2012-05-25 @ 09:16:31
URL: http://motfriheten.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0