Lunchdags

Har stått och rotat i garderoben efter kläder som jag kan använda – utan några som helst framsteg, tyvärr. Nu ligger det sisådär arton lager kläder på golvet och ett och annat klädesplagg i "skänka-bort-högen". Blir till att städa senare med andra ord. Men först ska jag in till stan och fika/luncha. Beslutsångest om vad jag ska beställa? Ja visst. Äter nere på stan istället för här hemma med andra ord. Så något rejält ska jag se till att få i mig. Är ju så sugen på sushi, men det är ingen av mina vänner som tycker om det. (Blööööh).
Det är svårt att veta vad som är en normalportion när man äter ute tycker jag. Men då hörni, då är det tur att man har hunger och mättnadskänslor som man kan lyssna på. Får förlita mig på det idag.
Lilla jag idag

Föresten, när ni äter ute på café eller liknande. Om ni tar tex en sallad, äter ni alltid bröd till då? Detsamma gäller soppa? Ska försöka få med mig tjejerna till ett café som har guddomliga sallader. Rena rama drömmen. Min favoritsallad där är en kallrökt laxsallad med västerbottencréme + hemmagjort fröknäcke. Ja, ni hör ju själva ;) Och så måste jag säga en sak till. För ett tag sedan så hade jag inte ens kommit på tanken att beställa lunch om ingen annan gjorde det. För äter inte dem, då behöver väl inte jag äta, right? (bullshit) Jag vet väl inte hur de har ätit tidigare under dagen? Eller kanske ska äta en brakmiddag direkt när de kommer hem? Men eftersom jag måste äta vid lunchtid idag, för att sedan hinna med mina andra mål innan jag ska jobba så finns det inget annat alternativ än att faktiskt beställa mat, trots att de andra kanske inte gör det. Och idag är jag helt lugn med det (tror jag). Betydligt mer lugn med det nu, än back in the days åtminstånde.
Ääääsch, nu ska jag bege mig. PUSS


Kommentarer
tillfriheten

Jag brukar äta bröd till om det är en soppa eller sallad utan ris/pasta etc i. Men om det är en tex pastadsallad äter jag oftast inte bröd till. Om man är hungrig när salladen är uppäten tycker jag mann ska ta en macka ändå! :)

2012-05-08 @ 16:44:10
URL: http://tillfriheten.blogg.se/
k a r i n

Till soppa är det bröd till som är vettigt. Alla matlistor mm jag haft har det vart en fralla/två mackor till soppan. Bara soppa är på tok för lite. Om salladen innehåller typ pasta eller så + protein behövs inte bröd. Men äter du en räksallad ex med grönsaker så är det bra med bröd.. kolhydrater blir man tokig utan ;)

2012-05-08 @ 17:32:33
URL: http://raindance.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0