Saffran & Apelsin.

Är det något som många tycker mindre om så är det frukt i mat. Många anser att frukt hör hemma i fruktsalladen eller i yoghurtskålen. Lika många anser nog att saffran hör hemma i lussebullarna.
Jag å andra sidan diggar bäggde delar i mat och gärna i samma maträtt. Tycker att det blir en fin kombo!
 
Återigen så visste jag inte vad jag skulle göra med torsken. Tog av vad som fanns hemma, helt enkelt. Och resultatet blev någon form av apelsin-saffrans-grädd-torsk. Rätt annorlunda, men både färggrant och smakfullt. 
 
Apelsin, apelsinskal, lök, grädde, mjölk, saffran, peppar, hummerfond,
broccoli, morötter, kapris, tomat, couscous, basilika, gurka.
 
(Japp, det var nog allt..) Och gott, ja det blev det sannerligen.
 
 
 


Kommentarer
Emma

vad använder du dig av för slags grädde?

Svar: Vad som finns hemma och det är lite olika :)
Cecilia

2013-04-10 @ 21:17:22
Soelas

WOW! Inspirerande! :D

Svar: För att inte tala om gott! :D Jag kan inte kommentera på din blogg. Vet ej varför :( Så får svara dig här! :)
Cecilia

2013-04-12 @ 21:55:27
URL: http://soelas.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0