Att vakna på Tjörn. Godmorgon!

Tjörn. Hemma. Familjen. Katten
 
Att vakna här? Åh vad det känns konstigt. Men bra.
Har inte sovit vidare gott i natt. Men det hade jag räknat med. Hade i allafall en toppenkväll här igår. Satt nere vid havet, åt okänd middag, gosade med katten, tittade på film – allt med familjen.
 
Det har vart utmanande att komma hem. Framsteg och bakslag. Även det hade jag räknat med. 
Har dock vart nödvändigt att komma hem. För att se vad jag går för och se vilka mina styrkor och svagheter är.
Saker och ting börjar väl sakta med säkert att falla på plats.
 
Har lagt upp all mat själv. Tagit den mängd jag trott vart okej. Tror att jag har lyckats.
Dock inte gällande allt, det vet jag mycket väl. Men, huvudsaken är att jag är medveten när jag tar ett steg bakåt.
Tänker inte låta det försvinna förbi som inget har hänt. Öppen, ärlig och jag ska lära av mina misstag för att nästa gång försöka göra tvärtom. 
 
Gott att ordna frukosten precis som-man-vill. Saknat det! 
 
Ska vara här hela förmiddagen. Sedan äter vi lunch ute. Lite lyx får man ju ha det! Åker tillbaka lagom till middagen. Och på vägen ska vi åka förbi och fylla på mitt smyckesförråd rätt rejält. 
Frukosten i magen. Idag ska jag hålla mig på banan. Det ska inte vara annorlunda bara för att jag är hemma. Samma, samma samma. Samma mängd och samma tider. Samma, samma, samma! Spontan kan jag vara senare i livet. Nu behöver jag hålla det fyrkantigt. 
 
Ska försöka. På riktigt.
Hörs ikväll. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0