Collage

Hej.
 
Har ju glömt att visa mitt collage jag klistrade ihop för ett tag sedan. Vi alla gjorde varsitt och de som ville fick redovisa för alla. Det var kul att se allas mål och drömmar. Men även "spännande" att se deras negativa och sjuka sidor av collaget.
Man ser verkligen kontrasterna mellan sjukt och friskt när man gör sådant här. Och en av mina favoriter är (som är på friska sidan); "Pappa, vad blir det för mat?" Under flera års tid är det jag som stått för matlagningen hemma. Det är jag som har bestämt tider och det är jag som har bestämt mat. Det hade (kommer) att vara en sådan befrielse att slippa det där. (Trots att det är kul att laga mat). Men att bara äta vad som serveras, på den tid det är klart!
 
Frihet. Inte behöva tänka. Spontanitet. Drömmar. Minnen. Framtid. "Framtida dåtid"
Såhär blev mitt. Beskriver situationen rätt bra hos mig!
 
Någon som verkar oklar eller som ni inte förstår – säg till! 
Och en till som jag tycker om; Skönhet som varar länge. 
 
Kram. 
 
 


Kommentarer
sofie

Gud vad fint det var! Verkligen! Genomtänkt och fin. Klockrena rubriker.<3
Älskar "ob" bilden, haha. <3
Ibland känns det som att bara en annan ätstörd kan skratta åt något liknande. Tror det är en bra del av rehabiliteringen att kunna ha distans i vissa lägen. Man kan ju inte bara grina och ha ångest, fan det gör man ju så ofta så det räcker åt alla.

Svar: Ja, visst var rubrikerna rätt klockrena? Tack så mycket. Å jag kan hålla med dig. ;) Ha en fin söndag. Kram!
Cecilia

2013-08-10 @ 21:56:35
URL: http://ixerona.bloggplatsen.se/
Camia

Ja, det är säkert jättebra det där med collage, att ta ett steg bakåt och reflektera.

2013-08-11 @ 09:41:23
URL: http://www.divyaspa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0