Diktfredag.

Hej.

Hittade en dikt. Minns ej var. (Hoppas jag fick låna)

Jag gråter osynliga tårar även om jag ler.
Men i mörkrets skugga jag viskar:
"Jag orkar inte mer."

Jag ropar på hjälp, även om jag skrattar.
Men i mörkrets skugga jag undrar:
"Varför är det ingen som fattar?"

Jag är olycklig, även om jag ser ut som jag är glá.
Men i mörkrets skugga jag tänker:
"Är det så här det ska vá?"

Jag är död, även om mitt hjärta slår

Men i mörkrets skugga jag gråter:

Varför är det ingen som fattar hur jag egentligen mår?

 
Vill inte sova och vill inte vara vaken.
Vill väl egentligen bara ha en ny dag. Kram. 
 


Kommentarer
Ida

Sänder massa styrke-kramar till dig! Jag hoppas på att du får en bra helg! Du är värd det allra bästa!

Tunga dagar, tunga tankar, tunga känslor...
Sluta aldrig tro och hoppas på mer harmoniska dagar, de kommer!

Va rädd om dig, och Kram igen!

2013-08-30 @ 19:17:53
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Sanna

läskigt hur man kan känna igen sig så mycket i en dikt!

2013-08-30 @ 21:35:09
URL: http://sanneri.blogg.se
Felicia

Jag känner igen det där alltför väl, att vilja ha en ny dag. Kram till dig!

2013-08-31 @ 00:14:09
Anonym

Kram till dig fina Cecilia<3 En dikt som nog flera känner igen sig i. Visst vill man att någon bara ska se igenom, plocka upp en, krama om en och säga att allt kommer att bli bra.

2013-08-31 @ 00:39:50
anonym

Vacker! Känns som första gången du verkligen uttrycker hur du känner istället för att bara skriva i koder

2013-08-31 @ 07:47:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0