En fantasivärld.

Godmorgon.
 
Tillbaka till "vardagen". Det är verkligen en helt annan värld där ute. Man lever i sin lilla bubbla här. Känns som hela världen står på paus där ute när man är här. Var skönt att komma ut till verkligheten lite, men det är samtidigt väldigt skönt att vara tillbaka. 
 
Mådde illa, så trött var jag när jag kom hit igår. Tyckte jag var ovanligt pigg när jag var hemma. Man vill vara glad, umgås med familjen, prata, ta in alla intryck, pressen med maten... Det var inte förens jag la mig på sängen här som jag märkte hur slut min stackars kropp och hjärna var.
 
Tog oss en sväng förbi Göteborg innan vi åkte tillbaka igår! Vill bara köpa, köpa, köpa. Om några veckor (kilon) ska jag bannemej gå lös i alla affärer och uppdatera min garderob. Känns som det är nödvändigt! Har dock vart noga under dessa åren att inte köpa saker-som-jag-ändå-växer-ur. Vilket jag idag är tacksam för. Men lite nytt har väl ändå ingen dött av..
 
Fina Tjörn. 
 
Saker som här görs per automatik och helt utan konflikter är rena rama hindret hemma. Det går liksom inte. Eller jo klart att det går – om man vill. Men ibland slits man åt fel håll och tar okloka beslut. Beslut som lugnar i stunden men som på sikt bara gör det svårare.
Det är ping pong-match i huvudet. Bollar fram och tillbaka med mig själv när det egentligen bara är att göra. Förstår inte varför det ska vara så svårt att ta eget ansvar! Det är ju precis det jag vill. 
 
Fredag idag. Får mysigt besök i morgon. 
Men nu är det dags för färgning av håret. Vad blir det idag tro?..
Hoppas ni får en bra start på helgen. Kram!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0